«کاربرد مواد مرکب در الکترونیک» تجدیدچاپ شد

  «کاربرد مواد مرکب در الکترونیک» تجدیدچاپ شد

کتاب «کاربرد مواد مرکب در الکترونیک» اثر چانک دبورا، از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «کاربرد مواد مرکب در الکترونیک» که به قلم حسن غیاثوند، حجت‌اله عالی و زکریا نائبی، به فارسی ترجمه شده، در چهار فصل، علم مواد مرکب را برای مصارف الکترونیکی بررسی می‌کند.

«مقدمه»، «کامپوزیت‌های غیرسازه‌ای برای مصارف الکتریکی»، «کامپوزیت‌های سازه‌ای برای مصارف الکترونیکی» و «نتایج» عناوین این فصول را تشکیل می‌دهند.

براساس محتوای این اثر: «مواد کامپوزیت مورد استفاده در الکترونیک شامل مواد غیرسازه‌ای (برای بسته‌های الکترونیکی) و مواد سازه‌ای (برای سازه‌های هوشمند) هستند. مواد غیرسازه‌ای عمدتا کامپوزیت‌های زمینه پلیمری و کامپوزیت‌های زمینه فلزی هستند. مواد سازه‌ای نیز معمولا کامپوزیت‌های زمینه پلیمری و کامپوزیت‌های زمینه سیمانی هستند.» 

مولف در مقدمه این اثر به نمونه‌هایی از مصارف الکترونیکی مواد مرکب سازه‌ای اشاره کرده است که از آن میان می‌‌توان به تشخیص کرنش، تشخیص میزان آسیب‌دیدگی و خسارت، تشخیص درجه حرارت، محافظت در برابر تداخل امواج الکترومغناطیس، قابلیت مشاهده ضعیف، حفاظت در برابر نور و اتصال زمین اشاره کرد.

چاپ دوم کتاب «کاربرد مواد مرکب در الکترونیک» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 104 صفحه، به بهای پنج‌هزار و 500 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری