«اقتصاد بخش عمومی» چاپ سومی شد

«اقتصاد بخش عمومی» در چاپ سوم، ضمن تاکید بر اقتصاد بخش عمومی با افزودن اطلاعات جدید مطابق با رویداد‌های اقتصادی کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین چاپ «اقتصاد بخش عمومی» به قلم دکتر یداله دادگر، مدرس دانشگاه شهید بهشتی از سوی انتشارات دانشگاه مفید در 15 فصل به بازار نشر عرضه شده است. 

از جمله مهم‌ترین فصل‌های آن می‌توان به «کلیاتی از اقتصاد بخش عمومی» با مباحثی ماند تحولات اقتصاد بخش عمومی و دیدگاه‌های برخی اقتصاددانان، درباره بخش عمومی، «دولت در نظریه اقتصادی و نارسایی در بازار» با موضوعاتی مانند مقدمه و مبانی دولت در اقتصاد، نظریه بازی‌ها و همکاری دولت و بخش خصوصی، «تعدیل اقتصادی، خصوصی‌سازی و دیگر موضوع‌های اقتصاد بخش عمومی» با مباحثی مانند تعدیل اقتصادی و خصوصی سازی، درس‌ها و تجربه‌های بیشتر از تعدیل و خصوصی‌سازی و دولت الکترونیک اشاره کرد.

مولف، در تعریف اقتصاد بخش عمومی آورده است، اقتصاد بخش عمومی یا مالیه عمومی، را می‌توان شعبه‌ای از علم اقتصاد برشمرد که به تجزیه و تحلیل اثر سیاست‌های دولت بر زندگی شهروندان می‌پردازد.

نویسنده در بحث شناسایی نقش دولت در نظریه‌های اقتصادی پس از برشمردن انواع دولت از منظر فلسفه سیاسی به دیدگاه‌های نئوکلاسیک‌ها، کینزی‌ها، سوسیالیسم و دولت انتخاب عمومی می‌پردازد.

نگارنده در توضیح تاریخچه طرح موضوع خصوصی‌سازی آورده است که خصوصی‌سازی از دهه 1980 به بعد در نظام‌‌های اقتصادی به طور جدی مطرح شد. در کنار خصوصی سازی موضوع تعدیل نیز بواسطه آزاد‌سازی قیمت‌‌های برخی از کالاها و واگذاری برخی موسسات و فعالیت‌های تحت نظارت دولت به بخش خصوصی نیز بررسی شد. 

مولف در ادامه به دیدگاه طرفداران خصوصی سازی پرداخته و آورده است،طرفداران تعدیل و خصوصی سازی باور داشته و دارند که کارآیی بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی پایین‌تر است. 

سومین چاپ «اقتصاد بخش عمومی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 487 صفحه، به بهای 14 هزار و 500 تومان به همت انتشارات دانشگاه مفید قم به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری