«آموزش مهندسی ایران» به ایستگاه پنجاه ‌‌و نهم رسید

  «آموزش مهندسی ایران» به ایستگاه پنجاه ‌‌و نهم رسید

سردبیر فصلنامه «آموزش مهندسی ایران» از انتشار پنجاه و نهمین شماره این فصلنامه به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پرویز دوامی گفت: این فصلنامه در 150 صفحه منتشر شده و در آن هفت مقاله علمی پس از بررسی و داوری اعضا هیات تحریریه ارایه شده است.

دوامی افزود: «رویکرد سیستمی در تدوین و نوسازی برنامه درسی در آموزش مهندسی» به قلم اصغر سلطانی، «ارتباط میان خدمات آموزشی ارایه شده و رضایت‌مندی دانشجویان فنی ـ مهندسی از نظام آموزش عالی» تالیف زینب صادقی از جمله مقاله‌های منتشر شده در این فصلنامه است.

سردبیر این فصلنامه با اشاره به انتشار مقاله «تیپ‌شناسی شخصیتی مطلوب شاغلان عرصه‌های مهندسی» به قلم احسان زارع و همکاران در این فصلنامه، اظهارکرد: خوانندگان این فصلنامه می‌توانند مقاله‌ای از میرحسین انضباطی را با عنوان «ارایه مدلی برای طراحی طرح درس با کمک ابزار QFD» را از نظر بگذرانند.

بنا به گفته دوامی، مقاله «مطالعه نظام آموزش مهندسی مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی در ایران» اثر علی عمرانی‌پور و «استفاده از نوسانگر هیدرولیکی بنوموسی برای تدریس ارتعاشات واهلشی» اثر غلامحسین رحیمی از دیگر مقاله‌های مندرج در این فصلنامه است.

وی افزود: خوانندگان می‌توانند در بخش پایانی این شماره از فصلنامه، تقویم کنفرانس‌ها و چکیده مقالات به زبان انگلیسی را نیز مطالعه کنند.

دوامی درباره شناسنامه این فصلنامه اظهار کرد: فصلنامه آموزش مهندسی ایران با صاحب‌امتیازی فرهنگستان علوم، مدیر مسوولی دکتر محمود یعقوبی منتشر می‌شود و اعضای هیات تحریریه آن را گروهی از متخصصان جامعه مهندسی تشکیل می‌دهند. این اعضا عبارت‌اند از محمدرضا عارف، محمدرضا اسلامی، مهدی بهادری‌نژاد، پرویز جبه‌دار مارالانی، سعید سهراب‌پور، مرتضی سهرابی، حسن ظهور، علی کاوه، هادی ندیمی، محمدحسین حلیمی و محمود یعقوبی.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری