ششمین جشنواره ملی حرکت افتتاح شد

ششمین جشنواره ملی حرکت، صبح امروز (28 بهمن‌ماه) در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین جشنواره ملی حركت، ويژه انجمن‌های علمی دانشجویی، با تاكيد بر ارتباط ميان انجمن‌های علمی دانشجويی، جامعه و صنعت، صبح امروز در محل  سالن تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.

 «مديريت دانش و منابع اطلاعاتی توليدشده در انجمن‌های علمی دانشجويی دانشگاه‌های دولتی و غيردولتی»، «شناسايی، معرفی و تقدير از انجمن‌های علمی دانشجويی برگزيده در عرصه‌های آموزشی، ترويجی، پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتكار، كارآفرينی، نشريات علمی دانشجويی» و «شناسايی، معرفی و تقدير از شركت‌های دانشجويی صنايع كارآفرين، مدیران مخترع پژوهشگر و خیران برگزیده صنعت و دانشگاه»  از جمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.

از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به «ايجاد فن‌بازار و نمايشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجويی در كنار صنايع با هدف تقويت پيوندها ميان صنعت، جامعه و دانشگاه و تلاش برای فرهنگ‌سازی در اين مسير» اشاره کرد.

در این جشنواره به انجمن علمی برگزيده و  فعاليت‌های ترويجی برگزيده مانند  سمینارهای علمی، مقالات علمی چاپ‌شده يا در حال چاپ و   تالیفات  شامل كتاب‌های  تاليف‌شده توسط يک يا چند نفر از دانشجويان  و  نشريات دنشجویی تندیس طلایی اهدا می شود.

بنا به اعلام متولیان برگزاری این جشنواره، انجمن‌های علمی دانشجويی برگزيده در عرصه مسابقات علمی دانشجويی، انجمن‌های علمی دانشجويی فعال در عرصه اختراعات و ابتكارات و انجمن‌های علمی دانشجويی در عرصه‌های كارآفرينی و   انجمن‌ علمی دانشجويی برگزيده در ترويج علم  و انجمن علمی دانشجویی برگزیده در طراحی سایت و وبلاگ نیز،  تندیس طلایی ششمن جشنواره حرکت را دریافت می‌کنند. برگزاری نمايشگاه صنعت و دانشگاه و فن بازار توليدات دانشجويی از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

این نمایشگاه در فضايی به‌وسعت سه هزار و 500 متر مربع، آثار دانشجويان شامل پوستر،  نشريات علمی تخصصی توليدشده، مقالات تاليف‌شده، کتاب‌ها و پايان‌نامه‌ها، نرم‌افزارها، بانک‌های اطلاعاتی نرم‌افزاری، E-book و بانک مقالات علمی به‌صورت الكترونيكی و نیز سايت انجمن علمی دانشجويی، لگوی انجمن‌های علمی دانشجويی، اختراعات و ابتكارات را به نمایش گذاشته است.

همزمان با نمایشگاه دستاوردها، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های موضوعی و پنل‌های صنعتی نیز  در حاشیه  این نمایشگاه برگزار خواهند شد.

در این جشنواره، شرایطی فراهم شده است كه واحدهای صنعتی در كنار انجمن‌های علمی دانشجويی توليدات و محصولات خود را عرضه می‌کنند.صاحبان صنایع و نخبگان دانشگاهی در غرفه‌ای جداگانه به دیدار با بازیدکنندگان نمایشگاه می‌پردازند.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره حرکت، با معرفی برترین‌ها در روز  چهارشنبه 30 بهمن‌ماه برگزار می‌شود./


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری