پذيرش 5 هزار نفر در آزمون دکتري تخصصي

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حميد ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص جزئيات برگزاري اين آزمون گفت: در اين آزمون حدود 70 هزار نفر ثبت نام کردند که در دو نوبت حدود 5 هزار نفر در اين دوره  براي يک سال ( دو ترم) در سراسر کشور جذب مي شوند.

وي در ادامه افزود:  بنا است حدود 8 هزار نفر از اين شرکت کنندگان براي پذيرش 2 هزار و 200 نفر در نوبت اول به مصاحبه دعوت شوند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي همچنين در خصوص دکتري تخصصي بدون آزمون تصريح کرد: در اين دوره 13 هزار نفر شرکت کردند که 2 هزار و 200 نفر براي مصاحبه دعوت و از اين تعداد 550 نفر پذيرش خواهند شد.

ميرزاده در ادامه اذعان داشت: در آزمون امسال 6.37 درصد شرکت‌کنندگان خانم ها و حدود 4.62 درصد آقايان هستند.

وي در خصوص  تفاوت‌هاي  آزمون امسال با سال‌هاي گذشته گفت:  از نظر پذيرش  8 درصد  نسبت به سال 92 افزايش داشتيم و تعداد رشته‌هاي دکتري هم  به 196 رشته رسيده که نسبت به سال گذشته 20 رشته افزايش داشته همچنين تعداد رشته محل‌ها هم با افزايش 39 رشته محل به 408 رشته محل رسيده است.

وي در خصوص وزن آزمون کتبي و مصاحبه در اين آزمون گفت: نسبت اين وزن 75 به 25 است و اين مسئله مداخله سليقه اي در پذيرش را کمتر مي‌کند.

ميرزاده در خاتمه تصريح کرد: نتايج اوليه اين آزمون در خرداد ماه اعلام و پذيرفته‌شدگان به مصاحبه دعوت مي شوند و بالاخره نتايج نهايي در اواسط شهريور ماه 93 اعلام مي شود.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور