کارنامه‌ای درخشان با انتشار 500 کتاب

انتشارات دانشگاه اصفهان، در طی 45 سال فعالیت رسمی، 500 عنوان کتاب در رشته‌های گوناگون به چاپ رسانده است. ارمغان 11 ماهه سال 92 این دانشگاه نیز 28 عنوان کتاب بوده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- انتشارات دانشگاه اصفهان در سال 1337 به‌طور غیر رسمی آغاز به‌کار کرد و در سال 1347 به شکل رسمی در زمینه تولید آثار دانشگاهی شروع به فعالیت کرد.

نخستین کتاب این مرکز در سال 1338به چاپ رسید. عمده فعاليت‌های انتشارات دانشگاه اصفهان در راستای انتشار آثار تاليفی و ترجمه‌ای علمی و درسی برای رشته‌هايی است كه در دانشگاه تدريس می‌شوند. 

 وی اظهار کرد: انتشارات دانشگاه اصفهان در راه‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی در رشته‌های مختلف نیز فعاليت داشته و اکنون نیز بيش از 30 عنوان مجله در حال فعاليت دارد که از سوی این انتشارات به چاپ می‌رسند.

نگاهی کوتاه به تازه‌های

نخستین کتاب این مرکز در سال 1338به چاپ رسید. عمده فعاليت‌های انتشارات دانشگاه اصفهان در راستای انتشار آثار تاليفی و ترجمه‌ای علمی و درسی برای رشته‌هايی است كه در دانشگاه تدريس می‌شوند.

نشر
انتشارات دانشگاه اصفهان، در طی 11 ماهه گذشته در سال جاری، 28 عنوان کتاب در رشته‌های مختلف و مرتبط با دانشکده‌های این دانشگاه مانند علوم پایه، پزشکی، فنی و مهندسی، زبان‌های خارجی و ادبیات و علوم انسانی به چاپ رسانده است.

یزدان‌پناه درباره آثار منتشر شده از سوی این مرکز انتشاراتی، عنوان کرد: سازمان انتشارات دانشگاه اصفهان، تمامی 12 دانشکده خود را زیر پوشش دارد و در تلاش است تا به تمامی وظایف تعریف شده خود درباره انتشار کتاب‌های دانشگاهی جامه عمل بپوشاند.

وی، در معرفی بخشی از کتاب‌های علمی منتشر شده، گفت: «ارتعاشات تصادفی سازه‌ها» اثر محمدعلی رهگذر، «مدیریت تکنولوژی» تالیف رضا انصاری، «آنالیز پلیمرها» به قلم مرتضی حاجیان، «مروری بر دستگاه‌های مولد پرتو‌های یوننده» اثر خدیجه رضایی و «طراحی پست‌های فشار قوی» نوشته رحمت‌اله هوشمند، از جمله کتاب‌های منتشر شده از سوی این مرکز انتشاراتی در سال 92 است.

عضو هیات علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان، ادامه داد: کتاب‌های «سازمان‌یابی ژنوم»

اداره انتشارات دانشگاه اصفهان‌، در ایجاد زمینه مناسب برای چاپ و نشر، ترجمه و تصحیح کتاب‌های درسی و کمک‌درسی نیز گام‌های اساسی برداشته است. این مرکز همچنین کار چاپ متون معتبر بین‌‌المللی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

اثر مجید متولی، «انگلیسی برای دانشجویان رشته مهندسی» تالیف منصور توکلی، «مقدمه‌ای بر عصب‌شناسی زبان در دو زبانگی» نوشته اکبر حسابی، «ژنتیک ملکولی بیماری‌ها در انسان» اثر زهره حجتی، «مبانی کامپیوتر» به قلم ناصر نعمت‌بخش و کتاب «نانو بیوتکنولوژی» تالیف روحا کسری کرمانشاهی، از دیگر عناوین کتاب‌هایی است که در سال جاری در این مجموعه به چاپ رسیده‌اند.

در مسیر اعتلای علم
اداره انتشارات دانشگاه اصفهان‌، در ایجاد زمینه مناسب برای چاپ و نشر، ترجمه و تصحیح کتاب‌های درسی و کمک‌درسی نیز گام‌های اساسی برداشته است. این مرکز همچنین کار چاپ متون معتبر بین‌‌المللی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

یزدان‌پناه، در تشریح برخی دیگر از وظایف اداره انتشارات این دانشگاه، گفت: ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی و ایجاد زمینه همکاری علمی میان محققان و بسترسازی برای دعوت از مدرسان و فعالیت‌های پژوهشگران، از اولویت‌های کاری این انتشارات به‌شمار می‌آید.

وی در ادامه، از عضویت نمایندگانی از 12 دانشکده این دانشگاه در شورای پژوهشی این مرکز نشر دانشگاهی خبر داد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری