«مقدمات مدیریت آموزشی» منتشر شد

«مقدمات مدیریت آموزشی» برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته رشته دبیری،‌ با نگاهی به آموزه‌های مدیریتی اسلام منتشر شد.

علی‌اکبر سربازحسینی، مدرس دانشگاه و نویسنده آثار حوزه مدیریت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن اعلام خبر انتشار تازه‌ترین اثرش اظهار کرد: تالیف کتاب «مقدمات مدیریت آموزشی» را بعد از دو سال در 10 فصل به پایان رساندم. این کتاب به عنوان یک منبع دانشگاهی برای مقطع کارشناسی پیوسته رشته دبیری منتشر شده است.

این مدرس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به‌این‌که این اثر حاصل سال‌ها تجربه شخصی  وی است افزود: از جمله مباحث این کتاب، می‌توان به «ویژگی‌های مدیریت آموزشی»، «مدیریت و آینده‌نگری»، «مهارت‌های مدیریت»، «نظریه‌های مدیریت آموزشی»، «ارتباطات» و «نگاهی به مبانی مدیریت اسلامی» اشاره کرد.

حسینی، در تشریح مباحث فصل «نگاهی به مبانی مدیریت اسلامی» گفت: در این فصل سعی شده به مباحثی مانند اهمیت حفظ حقوق کارکنان از سوی مدیر تاکید شود. البته این حقوق انواع مختلفی را شامل می‌شود. در این فصل همچنین به هشدار و انذار نیز پرداخته شده است. اهمیت مقوله مشورت و قضاوت مدیران یکی دیگراز مباحث این فصل است.

وی ادامه داد: در بحث قضاوت مدیران سعی شده بر این نکته تاکید شود که هر نوع قضاوت، در کل زندگی کارکنان اثرگذار خواهد بود. به عبارتی دیگر پیامد‌های هر تصمیم‌گیری به صورتی زنجیروار زندگی کاری و خصوصی کارمندان را متاثر خواهد کرد.

نویسنده کتاب «خاطرات پیشاور» تصریح کرد: در همین راستا برای انتقال بهتر اهمیت بحث به جمله دکتر افجهی، نیز  پرداخته‌ام که گفته بود:«کسانی که دیدگاه‌های آنان «نظیر مدیران» باید محترم شمرده شود و بدون دخالت آن‌ها قضاوت فرصت قدرت نمایی و تظاهر پیدا نمی‌کند باید مواظب رفتار خود باشند.»

حسینی، درادامه در پاسخ به پرسشی درباره چرایی توجه‌اش به انعکاس آموزه‌های اسلامی در کتابش گفت: مولفان حوزه مدیریت باید توجه داشته باشند که در کشوری اسلامی قلم می‌زنند و بر اساس این آثار دانشجویان تربیت و در آینده معلم دانش‌اموزانی خواهند شود که انها نیز در کشوری اسلامی زندگی خواهند کرد.

نخستین چاپ کتاب «مقدمات مدیریت آموزشی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 208 صفحه به بهای 12 هزار تومان به همت انتشارات اقلیم مهر منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری