17 رشته و 10 موسسه آموزشی فاقد متقاضی هیات علمی

وی با اشاره به سهم دانشگاهها از بارگذاری نیازها در این دوره از فراخوان، اظهار داشت: 11 هزار و 217 نیاز از مجموع 18 هزار و 691 نیاز بارگذاری شده توسط دانشگاهها مربوط به دانشگاههای دولتی و 186 نیاز برای دانشگاههای غیردولتی همچنین یک هزار و 288 نیاز هم برای دانشگاهها و موسسات وابسته به دستگاههای اجرایی بارگذاری شده است.

به گفته معاون مرکز جذب وزارت علوم، از بین استانها، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان تهران با تعداد 6 هزار 781 اولویت در ردیف نخست و دانشگاهها و مراکز آموزشی استان ایلام همچنان با مجموع 43 اولویت در ردیف پایانی قرار دارند. همچنین دانشگاه تهران با یک هزار و 704 نیاز دارای بیشترین بارگذاری است و برخی دیگر از دانشگاهها صرفاً یک نیاز را بارگذاری کرده اند.

حکیم با بیان اینکه در این دوره از فراخوان 285 دانشگاه و مرکز آموزشی شرکت کرده اند، اضافه کرد: 275 دانشگاه دولتی و غیردولتی کشور در این دوره از فراخوان دارای متقاضی بودند و 10 مرکز آموزشی غیردولتی فاقد متقاضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهها برای 231 رشته تحصیلی در این دوره از فراخوان اعلام نیاز کرده اند که تا پایان فراخوان 213 رشته تحصیلی، توسط متقاضیان انتخاب شده و 14 رشته هم صرفاً یک اولویت داشته و 17 رشته دیگر فاقد متقاضی اعلام شده اند.

به گزارش مهر، فراخوان جذب هیأت علمی بهمن ماه سال 92 پس از تمدید 30 بهمن ماه پایان یافت، همچنین بارگذاری دانشگاهها و ثبت نام متقاضیان برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت تا 17 اسفندماه در سامانه مرکز جذب وزارت علوم، ادامه دارد.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور