«ابزار دقیق و اجزا کنترل صنعتی» در قاب کتاب

  «ابزار دقیق و اجزا کنترل صنعتی» در قاب کتاب

جلد نخست كتاب « ابزار دقيق و اجزا كنترل صنعتی » تالیف کمال‌الدین نیکروش از سوی انتشارت دانشگاه امیرکبیر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نیکروش گفت: در این کتاب سه مبحث در هفده فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که، این کتاب برای درس سه واحدی در رشته برق و الکترونیک تالیف شده است اظهار کرد: این درس در سطح كارشناسی گرايش كنترل ، در دانشكده‌های مهندسی برق ، مكانيک يا شيمی و يا گرايش‌های كنترل گروه‌های مهندسی مربوطه دانشكده‌های فنی دانشگاه‌ها تدوين شده است.

وی درباره موضوع کتاب گفت: در این کتاب 17 فصلی، تعدادی مثال صنعتی حل شده و تمرين‌های حل نشده در فصول مختلف و تعدادی سوالات و مسایل حل نشده در انتهای هر فصل آورده شده است.

نیکروش با بیان این‌که،‌ در این کتب سعی شده تا جنبه مهندسی كار حتی‌الامكان در آن‌ها لحاظ و تقويت شود گفت: مطالعه اين كتاب به مهندسان و دست‌اندكاران صنعت كشور توصيه می‌شود.

وی، در ادامه و درباره فصول کتاب مورد تالیف خود اظهار کرد: در این کتاب 17 فصلی کلیاتی درباره اندازه گیری‌ها، مبدل‌ها و انتقال دهنده‌ها و اندازه‌‌گیری فشار و نیز اندازه گیری درجه حرارات بررسی شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان در ادامه این کتاب با موضوعاتی مانند کنترل‌کننده‌های تناسبی و کنترل‌کننده‌های انتگرالی و عمل‌کننده‌های و عناصر نهایی کنترل آشنا می‌شوند.

جلد نخست کتاب«ابزار دقیق و اجزا کنترل صنعتی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 658 صفحه،‌به بهای 19 هزار تومان نخستین بار از سوی انتشارات دانشگاه امیرکبیر  به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری