«پیوست» به پله یازدهم رسید

یازدهمین شماره ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» ویژه نوروز 1393، با مروری کوتاه بر کتاب «شبکه‌ای شدن؛ سیستم کنش‌های اجتماعی جدید» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بخش «نقد و بررسی» یازدهمین شماره ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» به تشریح کتاب «شبکه‌ای شدن؛ سیستم کنش‌های اجتماعی جدید» اثر بری ولمن و لی رینی پرداخته است.

کتاب «شبکه‌ای شدن؛ سیستم کنش‌های اجتماعی جدید» در سه بخش و 11 فصل تنظیم شده است. بخش نخست «انقلاب سه‌گانه» نام دارد که دربردارنده چهار فصل نخست کتاب با عناوین «سیستم کنش اجتماعی جدید از فردگرایی شبکه‌ای»، «انقلاب شبکه اجتماعی»، «انقلاب اینترنت» و «انقلاب تلفن‌های همراه» است. 

این بخش از کتاب، شرحی بر چگونگی رفتار مردم و انطباق آن‌ها با فناوری جدید مانند تلفن‌های هوشمند، اینترنت شبکه‌های اجتماعی مجازی است. همچنین در این بخش، نتایج حاصل از چند پژوهش کمی در مقیاس بزرگ و چند مطالعه کیفی مورد استفاده قرار گرفته است.

«فردگرایی شبکه‌ای چگونه کار می‌کند» عنوان بخش دوم کتاب «شبکه‌ای شدن؛ سیستم کنش‌های اجتماعی جدید» است که فصل‌های پنج تا 9 را شامل می‌شود. «دوستی‌های شبکه‌ای»، «خانواده‌های شبکه‌ای»، «کار شبکه‌ای»، «سازندگان شبکه‌ای» و «اطلاعات شبکه‌ای» عناوین فصول پنج‌گانه این بخش را شامل می‌شوند.

مطالب این بخش، مبتنی بر چارچوب نظری شبکه‌های اجتماعی و روابط ضعیف و قوی در شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی است که کاستلز بیش از سه دهه درباره آن مطالعه کرده است.

مخاطبان در بخش پایانی «نقد و بررسی» این شماره از ماهنامه با اهمیت کتاب «شبکه‌ای شدن؛ سیستم کنش‌های اجتماعی جدید» آشنا می‌شوند.

بخش «گفت‌وگو» در این ماهنامه به سخنان بری ولمن، نویسنده کتاب مذکور اختصاص دارد. «کاربران اینترنت با تلویزیون بیگانه می‌شوند» عنوان این گفت‌وگو است.

«نگاهی کوتاه به زندگی بری ولمن، جامعه‌شناس برجسته آمریکایی» بخشی دیگر از یازدهمین شماره ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» را به خود اختصاص داده است. «اینترنت در زندگی روزمره»، «فناوری و ارتباط» و «ساختارهای اجتماعی: رویکردی شبکه‌ای» عناوین برخی از آثار بری ولمن را تشکیل می‌دهند.

یازدهمین شماره ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» ویژه نوروز 1393 با مدیرمسوولی محمد‌باقر اثنی‌عشری و سردبیری آرش برهمند، در 148 صفحه به بهای 10 هزار تومان از سوی چاپ رفاه منتشر شده است./


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری