کتب علمی در قعر جدول نشر

جدول نشر خانه کتاب در هفته نخست اسفند نشان داد

گزارش بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب،‌ انتشار 2009 کتاب طی روزهای سوم تا هفتم اسفندماه را نشان می‌دهد که در این میان حوزه علوم عملی، طبیعی و ریاضیات در قعر جدول قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بنا به گزارش خانه کتاب‌ در هفته نخست اسفندماه، 53 کتاب در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات منتشر شده است که از آن میان، 44 کتاب از سوی نویسندگان ایرانی به رشته تحریر درآمده و 9 عنوان نیز با برگردان فارسی از سوی مترجمان به بازار نشر راه یافته‌اند.

بنابه اعلام بخش اطلاع‌رسانی خانه کتاب‌، 40 عنوان کتاب رشته علوم طبیعی و ریاضیات نخستین‌بار اقبال چاپ را پیدا کرده و 13 عنوان نیز برای علاقه‌مندان به این حوزه به چاپ مجدد رسیده است.

ناشران تهرانی، در انتشار 53 عنوان کتاب در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات، سهمی 34 عنوانی داشته و ناشران فعال در مراکز استان‌ها نیز به چاپ 19 کتاب اکتفا کردند.

حوزه علوم عملی

در نخستین هفته اسفندماه، در بخش کتاب‌های علوم عملی، 282 عنوان کتاب به چاپ رسیده که تعداد کتاب‌های تالیفی در این حوزه را 209 عنوان از این آثار را کتاب‌های تالیفی شامل می‌شوند. براساس این گزارش، 73 عنوان کتاب راه یافته به بازار کتاب نیز از سوی مترجمان به فارسی برگردانده شده است. 
 
چاپ اولی‌های حوزه علوم عملی در این مدت، 187 عنوان بوده‌اند و 95 عنوان نیز به چاپ مجدد رسیده است.

در این میان ناشران پایتخت‌نشین، 190 عنوان کتاب را به بازار نشر عرضه کردند و ناشران شهرستانی نیز سهمی برابر با 92 عنوان را در کارنامه کاری خود به ثبت رساندند.

در میان شاخص‌های آماری اعلام شده از سوی خانه کتاب، «شیوه‌های تقویت نوزاد 3 تا 6 ماهه» با 12 صفح،ه کتاب دارای کمترین صفحه معرفی شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری