مولف بیش از 90 کتاب حقوقی، سرپرست دانشگاه کاشان شد

  مولف بیش از 90 کتاب حقوقی، سرپرست دانشگاه کاشان شد

طی حکمی از سوی وزیر علوم، عباس زراعت، مولف بیش از 90 کتاب حقوقی، سرپرست دانشگاه کاشان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی حکمی، دکتر عباس زراعت را به سرپرستی دانشگاه کاشان منصوب کرد.

در متن این حکم آمده: «امید است با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف سرپرستی دانشگاه کاشان را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب به انجام رسانید. بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.»

عباس زراعت،‌ سال 1344 در کاشان به دنیا آمد. وی استادتمام رشته حقوق دانشگاه کاشان است. از جمله سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به‌ ریاست گروه حقوق دانشکده علوم انسانی، معاونت اداری و مالی دانشگاه کاشان، عضویت در هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه کاشان با مرتبه علمی استادتمام، اشاره کرد. 

سرپرست جدید دانشگاه کاشان، تالیف و ترجمه 97 عنوان کتاب و 52 مقاله علمی را در کارنامه علمی خود دارد.

از جمله آثار تالیفی وی می‌توان از «آیین دادرسی کیفری ایران با تکیه بر اصول و قواعد»، «شرح قانون آیین دادرسی کیفری»، «جرایم علیه اشخاص براساس قانون مجازات اسلامی»، «نظام وقف در دوران معاصر»،«حقوق برای همه» و «شرح قانون آیین دادرسی کیفری» نام برد. 

چندگانه «اصول فقه» که ترجمه و شرح کاملی از ‌کتاب «الوسیط فی اصول‌الفقه» تالیف آیت‌الله جعفر السبحانی است، از جمله آثار ترجمه‌ای دکتر عباس زراعت است./


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری