«کتاب‌ ماه علوم فنون» به ایستگاه هشتاد و سوم رسید

  «کتاب‌ ماه علوم فنون» به ایستگاه هشتاد و سوم رسید

هشتاد و سومین شماره از کتاب ماه علوم و فنون با معرفی قدیمی‌ترین شیوه رژیم غذایی در جهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این شماره از کتاب ماه «علوم وفنون» شامل هفت بخش با عنوان‌های «مهندسی»، «پزشکی»،‌ «جانور‌شناسی»، «IT»،‌ «پژوهش‌های دانشگاهی»،‌ «پرسه» و «دنیای کتاب» است.

بخش «مهندسی» با دو مطلب از مسعود بربر به موضوعات آشنایی با مدل‌های بتن آسفالتی و آیا مهندسان شیمی نیز از مکانیک سیالات بهره می‌برند؟، پرداخته است.

بخش «پزشکی» نیز به 6 موضوع، آشنایی با ویروس‌شناسی،‌ تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری دیویدسون نوشته حیدر زاهدی، میکروب‌شناسی پزشکی، نوشته محمدجواد شکری،‌ شیوه‌‌های ارتودنسی و ارتوپدی نوشته طهورا بیات،‌ قدیمی‌ترین شیوه‌ رژیم غذایی در جهان نوشته صبا کوثری و‌ راهنمایی کارآمد برای مهارت‌های بالینی نوشته زکیه امری اشاره دارد.

بخش «جانور‌شناسی» دو اثر از پریا نسیم و مهلا نماینده با عنوان‌های بیماری‌های تهدیدکننده پرندگان و پرندگان زینتی را چگونه درمان کنیم؟، را منعکس کرده است.

«IT» به‌عنوان چهارمین بخش این شماره از ماهنامه علوم فنون،‌ به موضوعاتی مانند کسب‌وکار دیجیتال،‌ نوشته مشترک علیرضا آرین‌دوست و سارا یارمهدوی و مبانی فناوری اطلاعات نوشته فاطمه سادات نوربخش پرداخته است.

بخش‌های «پژوهش‌های دانشگاهی» و «پرسه» نیز به مقوله‌هایی مانند مکان‌یابی تصفیه خانه فاضلاب با استفاده از مثلث فولر و GIS جهت پاسداری از محیط زیست و صنعت توریسم نوشته مشترک مهدی فلاح،‌ منوچهر فرج‌زاده و حسن وقار فرد و گذری بر گنبد گیتی و علوم و فنون از نگاه منتقدان نوشته مژگان حقانی پرداخته است. 

«دنیای کتاب» به عنوان بخش‌ پایانی این شماره از کتاب ماه علوم و فنون، به معرفی تازه‌های نشر انگلیسی مبادرت کرده است.

هشتاد و سومین شماره «کتاب ماه علوم و فنون» در 104 صفحه به بهای دو هزار تومان به صاحب امتیازی خانه کتاب منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری