آموزش نرم‌افزار Geolog در یک کتاب مرجع

کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Geolog ارزیابی پتروفیزیکی مخازن هیدروکربوری به روش قطعی و احتمالی» اثر مشترک لیلا فضلی و حسن باقری، منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Geolog ارزیابی پتروفیزیکی مخازن هیدروکربوری به روش قطعی و احتمالی» تمام مراحل ارزیابی یک چاه از ساختن پروژه و بارگذاری داده‌ها تا گرفتن خروجی نهایی از نرم‌افزار به همراه نکات تفسیری را در هر مرحله توضیح داده است.

این اثر در پنج فصل «ساخت پروژه و بارگذاری داده‌ها»، «آماده‌سازی داده‌ها»، «ارزیابی پتروفیزیکی به روش قطعی»، «ارزیابی پتروفیزیکی به روش احتمالی» و «گزارشگیری و خروجی از نرم‌افزار» تنظیم شده است.

مخاطبان با مطالعه کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Geolog ارزیابی پتروفیزیکی مخازن هیدروکربوری به روش قطعی و احتمالی» با نحوه نمایش داده‌ها در نرم‌افزار ژئولاگ، خصوصیات ظاهری زمینه، روش رسم مدل لیتولوژی، مرحله اعمال مدل ساخته‌شده برای انجام محاسبات و فلسفه مالتی مین آشنا می‌شوند.

مولفان در بخشی از پیشگفتار، در بیان ضرورت تالیف این اثر چنین آورده‌اند: «نرم‌افزار ژئولاگ کاربرد فراوانی دارد که مهم‌ترین کاربرد این نرم‌افزار ارزیابی پتروفیزیکی پارامترهای مخزنی می‌باشد. این نرم‌افزار در نوع خود یکی از بهترین و کامل‌ترین نرم‌افزار برای ارزیابی پتروفیزیکی می‌باشد.»

چاپ نخست کتاب «مرجع آموزش نرم‌افزار Geolog ارزیابی پتروفیزیکی مخازن هیدروکربوری به روش قطعی و احتمالی» با شمارگان دو هزار نسخه در 196 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی موسسه انتشارات ستایش راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری