تشکیل شورای مشترک 2 وزارتخانه برای خدمات دانشجویی

این شورا برای نخستین بار در آخرین روزهای اسفندماه 92 تشکیل شد و در آن شیوه نامه ابتدایی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه، هماهنگی و وحدت رویه، سیاستگذاری، برنامه ریزی، شیوه های نظارتی برای ارتقاء خدمت رسانی صنفی، رفاهی دانشجویان تحت پوشش دو وزارتخانه انجام می گیرد.

آیتی خاطرنشان کرد: این شورا با حضور معاونان دو وزیر علوم و بهداشت، روسای دو صندوق رفاه دانشجویی، مدیرکل دفتر ریاست و معاون اجرایی، معاون دانشجویان داخل و مدیرکل امور دانشجویی، مسئول و مدیر دفتر مشاوره، مدیرکل و مدیر تربیت بدنی تشکیل می شود.

وی یادآور شد: شورا یک کمیسیون دارد که بازنگری آیین نامه ها و شیوه ها را در دستور کار خود دارد. همچنین تصویب و ابلاغ برنامه های پیشنهادی، هماهنگ سازی با فعالیت های صنفی و رفاهی، پایش و ارزشیابی منظم خدمات صنفی رفاهی، هماهنگ و جلب مشارکت و حمایت ارکان درون دانشگاهی، ارائه نظر مشورتی به حوزه های قانونگذاری و سیاستگذاری از دیگر وظایف این کمیسیون است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: نظارت و ارزیابی در طراحی و تدوین برنامه های کاربردی مرتبط با خدمات صنفی و رفاهی نیز در این کمیسیون مطرح می شود.

وی تاکید کرد: شورای راهبردی در 27 اسفند ماه 92 تشکیل شد. شورا متشکل از یک کمیسیون و چهار کارگروه است. بر اساس شیوه جلسات شورا هر سه ماه یکبار، جلسات کمیسیون هر دو ماه یکبار و کارگروه های مصوب نیز به صورت ماهانه جلسه خواهند داشت.

آیتی یادآور شد: کارگروه ها چند بخش هستند که به خدمات امور رفاهی و معیشتی، امور تربیت بدنی، امور بهداشت روان و مشاوره، امور انضباطی تقسیم بندی می شوند. کارگروه ها موضوعات اولویت دار را احصاء می کنند و پس از بررسی به کمیسیون ارائه کرده و در نهایت برای تصویب به شورا می آورند.

وی اضافه کرد: در اولین گام، هفته خوابگاه ها میان دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت برای اولین بار به صورت مشترک در روزهای 20 تا 26 اردیبهشت ماه 93 برگزار می شود . سیاستگذاری و عناوین هم به صورت مشترک خواهد بود.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور