«طراحی پست‌های فشار قوی» در بازار کتاب

کتاب «طراحی پست‌های فشار قوی» تالیف عماد صمدایی، سيد‌مهدی حسينی و بهرام رشيدی جويباری، به همت انتشارات علوم رایانه به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «طراحی پست‌های فشار قوی» در 6 فصل تنظیم شده که در فصل نخست انواع دسته‌بندی‌ها، آرایش و مراحل طراحی پست‌های فشار قوی بیان شده است.

در این کتاب سعی شده تمامی مواردی که برای طراحی و اجرای پست‌ها نیاز است، بیان شود به‌طوری‌که به‌عنوان مرجع و استانداردی برای طراحان، دانشجویان و بهره‌برداران قابل استفاده باشد. 

فصل دوم، موارد و اطلاعات اولیه مورد نیاز و شیوه محاسبات طراح را بیان می‌کند. در فصل سوم کتاب تمامی تجهیزات بکار رفته در پست‌ها و انواع آن‌ها با جزییات کامل شرح داده شده‌اند.

از آن‌جایی‌ که ترانسفورموتورها به‌عنوان مهم‌ترین تجهیز پست‌های فشار قوی هستند، فصل چهارم این اثر، به تشریح مبسوط این مبحث اختصاص داده شده است.

در فصل پنجم کتاب به این موضوع اشاره شده که برای حفاظت از سیستم‌ها و اشخاص از خطاها در خطوط انتقال و داخل پست‌ها، سیستم زمین و محاسبات و طراحی آن دارای اهمیت ویژه‌ای هستند. انواع حفاظت‌ها برای معرفی و آشنایی با رله‌های پست‌های فشار قوی نیز بحث محوری فصل ششم اثر حاضر است.

این اثر، مرجع بسیار مناسبی برای درس سه واحدی طرح پست‌های فشار قوی و پروژه در مقطع کارشناسی است و از طرفی با هدف مطالعه مفهومی برای مهندسان با مشاغل مرتبط با پست فشار قوی کاربرد دارد.

مولفان در بخشی از مقدمه کتاب، در بیان اهمیت نگارش این اثر بیان کرده‌اند که کتاب «طراحی پست‌های فشار قوی» با توجه به نیاز در سیستم آموزشی در صنایع و دانشگاه‌ها طی چند سال تجربه حضور در صنعت و دانشگاه مولفان نگارش شده است. در نگارش این کتاب سعی بر این بوده است تمامی جزییات برای طراحی پست‌های فشار قوی به‌طوری ذکر گردد که مرجع و استانداردی برای آشنایی، طراحی و رفع سوالات مطروحه باشد.

آشنایی با مفاهیم پایه‌ای برق، از جمله پیش‌نیازهای مطالعه این اثر است. مخاطبان با مطالعه این کتاب با تمامی تجهیزات بکار گرفته شده در پست‌های فشار قوی، آشنایی با مکانیزم و عملکرد و انواع این تجهیزات، تسلط بر تمامی مفاهیم پست‌های فشار قوی آشنا می‌شوند.

چاپ نخست کتاب «طراحی پست‌های فشار قوی» با شمارگان 500 نسخه در 116 صفحه، به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات علوم رایانه راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری