تمدید مهلت شرکت در همایش معماری، عمران و توسعه نوین شهری

  تمدید مهلت شرکت در همایش معماری، عمران و توسعه نوین شهری

مهلت شرکت در همایش ملی معماری، عمران و توسعه نوین شهری تا جمعه (5 اردیبهشت) تمدید شد. مجموعه مقالات این کنفرانس، در قالب نشر الکترونیک عرضه خواهند شد.

مهندس جعفر صراف‌زاده تبریز، دبیر اجرایی همایش ملی معماری، عمران و توسعه نوین شهری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: همايش ملی معماری، عمران و توسعه نوين شهری، چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393، از سوی كانون ملی انجمن‌های صنفی مهندسان معمار ايران و تحت حمايت سيويليكا در شهر تبريز برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که تمام مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهند شد، افزود: انديشه‌ها و فن‌آور‌ی‌های نو در معماری و شهرسازی، زيبايی‌شناسی در معماری و شهرسازی، برنامه‌ريزی، مديريت و طراحی شهری، مفهوم‌شناسی معماری و شهرسازی، شهرسازی و توسعه نوين شهری، مرمت بافت‌ها و آثار تاريخی، معماری و شهرسازی اسلامی، فرهنگ، هنر و معماری، معماری و توسعه پايدار، معماری داخلی و بوم‌شناسی، برخی از مهمترین‌ محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

دبیر اجرایی همایش ملی معماری، عمران و توسعه نوین شهری، ادامه داد: از دیگر محورهای این همایش می‌توان به مهندسی سازه، مهندسی زلزله، مهندسی ژئوتكنيک، مهندسی ساخت و اجرا، آموزش و توسعه مهندسی عمران، مهندسی راه، حمل و نقل و ترافیک، نقشه‌برداری، ژئودزی و ژئوماتيک، فن‌آور‌ی‌های نو در مهندسی عمران، مهندسی محيط زيست و توسعه پايدار ـ ايمنی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل و  مهندسی منابع آب، سازه‌های هيدروليكی و دريايی اشاره کرد.

عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مهندسان معمار استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما جایگاه طراح معمار و طراح سازه در توسعه نوین شهری مشخص نیست، با برگزاری این همایش می‌کوشیم، این جایگاه‌ها به‌صورت استاندارد بیان شوند تا بتوانند به‌صورت سیستماتیک و اصولی با یکدیگر در تعامل باشند.

وی با بیان این‌که مجموعه مقالات از اوایل بهمن‌ماه به دبیرخانه ارسال می‌شوند، گفت: دبیرخانه همایش ملی معماری، عمران و توسعه نوین شهری، پیش از این مهلت شرکت در این همایش را اواخر اسفندماه اعلام کرده بود، اما به دلیل استقبال چشمگیری که مشاهده شد، این زمان را تا جمعه (5 اردیبهشت) تمدید کرد.

صراف‌زاده تبریز، با اشاره به این‌که تاکنون 800 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است، اظهار کرد: از میان این 800 مقاله، 400 مقاله پذیرفته شده‌اند. بقیه مقالات با هدف اصلاح و ارسال مجدد به دبیرخانه، به صاحبان آن‌ها ارایه شده است. همچنین برخی از مقالات به دلیل تطابق نداشتن با موضوع همایش و نداشتن سندیت علمی لغو شده‌اند.

دبیر اجرایی همایش ملی معماری، عمران و توسعه نوین شهری افزود: مجموعه مقالات در سه سطح سخنرانی، نشر به‌صورت پوستر و درج در مجموعه مقالات بررسی می‌شوند. در نهایت مجموعه مقالات در قالب نشر الکترونیک در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: سایر علاقه‌مندان می‌توانند مجموعه مقالات ارسال شده به دبیرخانه را از طریق پایگاه الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پایگاه سیویلیکا مشاهده کنند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری