نمایش «101 چیزی که در مدرسه معماری آموختم» در نمایشگاه کتاب

  نمایش «101 چیزی که در مدرسه معماری آموختم» در نمایشگاه کتاب

انتشارات کتاب‌وارش، در سومین حضورش در نمایشگاه کتاب تهران، 40 اثر را به نمایش خواهد گذاشت. «101 چیزی که در مدرسه معماری آموختم» عنوان یکی از این آثار پرمخاطب است.

علی مولایی، کارشناس انتشارات کتاب وارش، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: «اچ. پوینت؛ راهنمای طراحی خودرو»، «اسکتینگ 2»، «شرح نکات فنی در پیمان‌های عمرانی» و «دایرة‌المعارف دیتل‌ ساختمان‌های مسکونی معاصر» عناوین تازه‌های نشر انتشارات کتاب‌وارش محسوب می‌شوند که در نمایشگاه کتاب نخستین‌بار عرضه خواهند شد.

وی ادامه داد: از دیگر کتاب‌های چاپ‌اولی این انتشارات که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهند شد، می‌توان به «101 نکته برای یادگیری در مدرسه هنر»، «101 چیزی که در مدرسه مد آموختم»، «101 چیزی که در مدرسه معماری آموختم» و «101 چیزی که در مدرسه فیلم آموختم» اشاره کرد. پیش‌بینی می‌کنم این کتاب‌ها با اقبال عمومی مواجه شوند.

کارشناس انتشارات کتاب‌وارش درباره علت استقبال بازدیدکنندگان از کتاب‌های مذکور گفت: بهای اندک و قطع کوچک این کتاب‌ها زمینه استقبال از آن‌ها را فراهم خواهد کرد. همچنین این کتاب‌ها نه تنها مطالب تخصصی

مصلای امام خمینی (ره) به‌دلیل دارا نبودن استانداردهای لازم، مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست و تنها به‌دلیل مستقر بودن در مرکز شهر و دسترسی همگان به آن، مناسب است.

هر حوزه را دربردارند، بلکه جنبه عمومی نیز دارند.

مولایی درباره مکان و زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران، اظهار کرد: مصلای امام خمینی (ره) به‌دلیل دارا نبودن استانداردهای لازم، مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه کتاب نیست و تنها به‌دلیل مستقر بودن در مرکز شهر و دسترسی همگان به آن، مناسب است.

وی ادامه داد: متاسفانه در 10 روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران، ترافیک شدیدی در محوطه مصلای امام خمینی (ره) به وجود می‌آید که سبب سلب آرامش خانواده‌های مستقر در آن منطقه می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه کتاب تهران مانند نخستین دوره‌های برپایی نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شود، چراکه وقتی پای صحبت‌های سایر ناشران می‌نشینیم، همچنان از خاطرات حضور در آن مکان سخن می‌گویند.

کارشناس انتشارات کتاب‌وارش عنوان کرد: زمان برپایی نمایشگاه کتاب تهران به‌دلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی، بسیار مناسب است اما به‌دلیل این‌که قبل از آن با تعطیلات ایام عید مواجه هستیم و چاپخانه‌ها و لیتوگرافی‌ها تعطیل‌ هستند، ناشران مجبورند پیش از ایام عید، حجم وسیعی از کتاب‌هایشان را به چاپ برسانند. این موضوع باعث پایین آمدن سطح کیفی کتاب‌ها می‌شود.

بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از دهم تا بیستم اردیبهشت‌ماه 1393، در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری