نیازهای غذایی شیرخواران در قاب کتاب نشست

انتشارات ارجمند کتاب «نیازهای غذایی شیرخواران و دستور تهیه غذاهای کمکی» به قلم فریبا کلاهدوز را با نظارت و راهنمایی ربابه شیخ‌الاسلام برای پنجمین بار به چاپ رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از ویژگی‌های مهم دوران کودکی رشد و نمو مداوم است و رشد نیز یک تغییر کمی است که با افزایش وزن و قد و اندازه بدن همراه است و نمو یا تکامل یک تغییر کیفی است که شامل توانایی‌ها کسب مهارت‌ها در انجام اعمال حرکتی و ذهنی است. مولفان کتاب «نیازهای غذایی شیرخواران و دستور تهیه غذاهای کمکی» با در نظر گرفتن این مباحث و توجه به اصول تغذیه کودک، اثر حاضر را در پنج فصل تدوین کرده‌اند.

در فصل نخست از این اثر با عنوان «نیازهای غذایی شیرخواران» مخاطبان با حدود غذایی این گروه آشنا می‌شوند. در فصل دوم مادران که مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند، با «اصول تغذیه شیرخواران از ابتدا تا 6 ماهگی» آشنا شده و در فصل سوم نیز پیشنهادهایی برای چگونگی شروع غذای کمکی مطرح شده است. در این فصل از کتاب، انواع غذاهای کمکی و ویژگی‌ها و خواصشان، از هفت ماهگی تا یکسالگی معرفی شده‌اند.

«دستور تهیه غذا و ارزش غذایی آن» عنوان فصل چهارم کتاب است. در این فصل انواع غذاها و ارزش‌های آن پیش‌روی خوانندگان قرار گرفته است.

مولفان موضوع فصل پایانی این کتاب را نیز به «ارزیابی کفایت تغذیه‌‌ای شیرخواران» اختصاص داده‌اند. در لابه‌لای صفحات این فصل پایش رشد، زمان شروع پایش رشد کودک و رشد طبیعی و اختلال رشد مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از مقدمه این اثر، به قلم ربابه شیخ‌الاسلام، متخصص تغذیه آمده است: «این کتاب با هدف آموزش کاربردی تغذیه تکمیلی تدوین شده است و به زبانی ساده روش تهیه چند نوع غذای کمکی متداول به همراه ارزش غذایی آن‌را ارایه می‌دهد.»

چاپ پنجم کتاب «نیازهای غذایی شیرخواران و دستور تهیه غذای کمکی» با شمارگان پنج هزار نسخه در 80 صفحه، به قیمت 6 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند راهی کتابفروشی‌ها شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری