دانشگاه تهران 130 اثر جدید رو می‌کند

موسسه انتشارات دانشگاه تهران، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یک‌هزار و 500 عنوان کتاب عرضه خواهد کرد که از آن میان، 130 اثر نخستین‌بار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مجید جهانی، مدیر تولید موسسه انتشارات دانشگاه تهران، با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: موسسه انتشارات دانشگاه تهران، سالانه در حوزه‌های مختلف دانشگاهی مانند علوم انسانی، فنی‌-‌مهندسی، معماری، هنر، علوم اجتماعی، علوم رفتاری، علوم پایه، دامپزشکی و کشاورزی، کتاب تولید و منتشر می‌کند.

وی با بیان این‌که کتاب‌های موسسه انتشارات دانشگاه تهران، در دو بخش عمومی و دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به عرضه کتاب‌های خود اقدام خواهد کرد، ادامه داد: از میان 130 عنوان کتاب دانشگاهی جدید که در نمایشگاه عرضه خواهند شد، می‌توان به «معماری بایونیک»، مجموعه دو‌جلدی «داده‌کاوی»، «اطلس بافت‌شناسی ماهی»، «تصورات قالبی و روابط بین گروه‌های هویتی»، «اقتصاد کلان»، «گلشن راز»، «جانور باستان‌شناسی»، «سنجش از دور شوری خاک» و «کدام نوزایی شهری؟» اشاره کرد.

مدیر تولید موسسه انتشارات دانشگاه تهران، افزود: «سیاستگذاری ساختار قدرت در ایران»، «مدیریت حوزه‌های آبخیز»، «آمار پیشرفته کاربردی»، «مقدمه‌ای بر تحلیل عدم قطعیت بر سامانه‌های منابع آب»، «مدیریت پسماندهای الکترونیکی»، «ژئومورفلوژی ساحلی»، «آیین رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت» و «مقیاس‌های فضایی در جغرافیای سیاسی» برخی دیگر از عناوین کتاب‌هایی‌اند که نخستین‌بار در نمایشگاه ارایه خواهند شد.

جهانی درباره برخی مشکلات در برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: موسسه انتشارات دانشگاه تهران هر سال در نمایشگاه کتاب تهران با مشکل کمبود فضا مواجه است. غرفه این موسسه در نمایشگاه به دلیل عرضه کتاب‌های درسی دانشگاهی، با ازدحام جمعیت بازدیدکنندگان مواجه می‌شود، اما به دلیل کمبود فضا متاسفانه هم بازدیدکنندگان و هم متصدیان غرفه با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: متولیان برپایی نمایشگاه کتاب تهران، هر سال قول 250 تا 300 متر فضا را به موسسه انتشارات دانشگاه تهران می‌دهند، اما در نهایت 100 متر فضا، در اختیار این موسسه قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم برای پیشگیری از ازدحام جمعیت در غرفه‌ها، متراژ بیشتری در اختیار ناشران قرار گیرد.

مدیر تولید موسسه انتشارات دانشگاه تهران افزود: متاسفانه تسهیلات رفاهی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند (مانند دستگاه‌های کارت‌خوان) در برخی موارد دچار نقص می‌شوند که فرآیند خرید و فروش کتاب‌ها را به تاخیر می‌اندازد. متولیان برپایی نمایشگاه باید این رویدادهای غیرمترقبه را پیش‌بینی و نسبت به رفع سریع آن‌ها اقدام کنند.

جهانی از برپایی بخش دانشگاهی در فضای بیرونی مصلای امام خمینی (ره) ابراز ناخرسندی کرد و گفت: از آن‌جا که غرفه‌های دانشگاهی زیر چادر تعبیه می‌شوند، با مشکلات گرد و خاک، وزش باد و گرمای هوا مواجه‌اند. این موضوع بسیار آزاردهنده است و در اغلب موارد، مانع از حضور بازدیدکنندگان در داخل غرفه‌ها می‌شود.

بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از دهم تا بیستم اردیبهشت‌ماه 1393، در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری