تجربه سال ها تدریس به دانشجویان مهندسی کامپیوتر و ریاضیات

  تجربه سال ها تدریس به دانشجویان مهندسی کامپیوتر و ریاضیات

کتاب «ساختمان‌های گسسته» تجربه سال‌ها تدریس درس ساختمان‌های گسسته توسط مرتضی بیات و مهدی افشار برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر، ریاضی و ریاضیات گسسته، است.

امروزه شاخه درسی ساختمان‌های گسسته سهم بزرگی در انجام برخی از پژوهش‌های علمی دارد و با توجه به گستردگی زمینه‌های کاربردی آن، مورد توجه بسیاری از دانش‌پژوهان است. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «ساختمان‌های گسسته» مفاهیم درس ساختمان‌های گسسته را به‌صورت ساده و قابل درک همراه با مثال‌های ملموس و کاربردی توضیح داده است. این اثر در 9 فصل تنظیم شده است. در انتهای هر فصل، مسایلی با حل کامل برای تعمیق و تحکیم بیشتر مطالب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

«منطق ریاضی و روش‌های اثبات»، «تکنیک‌های شمارش»، «الگوریتم‌ها»، «رابطه‌ها»، «روابط بازگشتی»، «توابع مولد»، «نظریه گراف»، «درخت‌ها» و «ساختارهای جبری» عناوین فصول کتاب «ساختمان‌های گسسته» را تشکیل می‌دهند.

مخاطبان با مطالعه این اثر با روش‌های اثبات قضایا، اصول اساسی شمارش، معادلات خطی با ضرایب واحد، کاربردهایی از اصل شمول و عدم شمول، خواص رابطه‌ها همچنین با روابط بازگشتی و تحلیل الگوریتم‌ها آشنا می‌شوند.

چاپ نخست کتاب «ساختمان‌های گسسته» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 492 صفحه، به بهای 20 هزار تومان از سوی موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری