شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم افتتاح شد

 به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرنگار مهر، محمود خالقی – معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم افتتاح این شورا که در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم برگزار شد، با اشاره به وظایف شوراهای  علمی پژوهشی اظهار داشت: شوراهای استانی علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران وظیفه تصمیم‌گیری در مورد تشکل‌های پژوهشی و ارزیابی عملکرد آنها، جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی، بررسی و شناسایی مراکز پژوهشی همسو جهت همکاری و پیشنهاد توافق‌نامه، تصمیم‌گیری در مورد اساتید راهنما‌، مشاور و …، پیشنهاد طرح‌های پژوهشی مورد نیاز استان و … را بر عهده دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای علمی پژوهشی در اکثر قریب به اتفاق استان‌های کشور افزود: شوراهای علمی پژوهشی ترکیبی از مسئولان استانی حوزه‌های علمیه خواهران و کارشناسان بیرونی است که با هدف تقویت مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران در بعد پژوهش، واقعی و عملی‌سازی تصمیمات ستادی،‌ ارتقای وضعیت پژوهشی واحدهای آموزشی، بهره‌گیری از خرد جمعی و کارشناسان محلی در امور پژوهشی، تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران و … ایجاد شده است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در سخنانی با اشاره به لزوم تربیت پژوهشگر در حوزه اظهار داشت: این قابل قبول نیست که یک طلبه پس از 10 سال تحصیل در حوزه و فراگیری شاخه‌های مختلف علوم توانایی نوشتن مطلب و ارائه آن به جامعه را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری در عرصه پژوهش پیش‌غراول بوده و هست، افزود: تعداد تشکل‌های پژوهشی، آمار پژوهشگران و شرکت‌کنندگان در فراخوان‌های پژوهشی گواه صدق پیشگامی حوزه‌های علمیه خواهران در این عرصه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: قصد داریم تا ضمن توسعه کمی مدارس علمیه خواهران استان قم، در عرصه‌های پژوهشی،‌ فرهنگی و آموزشی زمینه را برای رشد طلاب فراهم کنیم، چنان که سایر استان‌ها نیز نگاه ویژه‌ای به حوزه علمیه استان قم دارند و توقع خاصی از این حوزه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد افتتاح شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم بارقه امیدی را در دل اساتید و طلاب مدارس علمیه ایجاد کند و شاهد شکوفایی استعدادها در طلاب و دیگران باشیم.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور