عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران در لیست 100 دانشمند برتر جهان

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، موسسه اطلاعات علمی isi که یک مرجع معتبر علمی بین المللی است، همه ساله با ارزیابی و بررسی تحقیقات انجام شده و مقالات علمی منتشر شده از سوی دانشمندان کشورهای مختلف دنیا و امتیازدهی به سطح علمی و فعالیت آنان، دانشمندان برتر جهان را انتخاب و معرفی می کند.
 
این مرجع علمی که دانشمندان فعال جهان را شناسایی می کند، نام پروفسور محمود تاج بخش دانشمند برجسته ایرانی را جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار داده است.
 
براساس این گزارش، پروفسور تاج بخش سومین استاد دانشگاه مازندران است که به این افتخار دست می یابد.
 
پیش از این نیز پروفسور جهانبخش رئوف و پروفسور رضا اوجانی، اعضای هیأت علمی دانشکده شیمی دانشگاه مازندران در لیست 1% اول دانشمندان بین‌المللی قرار گرفتند.
 
تاکنون حدود 65 دانشمند و استاد دانشگاه های ایران در رشته های مهندسی، شیمی، کامپیوتر، علوم پزشکی و داروسازی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.
 
معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science براساس آستانه های مشخص شده برای هر گرایش علمی است که براساس مقایسه میانگین ارجاعات مقالات در 11 سال گذشته که نشان از کیفیت مقالات چاپ شده می باشد، اقدام به معرفی بهترین ها می شود.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور