پنجاه گروه دبیرستانی در مسابقه کتابخوانی کلاغ ها

  پنجاه گروه دبیرستانی در مسابقه کتابخوانی کلاغ ها

انجمن علمی ریاضی دانشگاه شهید بهشتی، اردیبهشت‌ماه 1393، نخستین‌ دوره مسابقه کتاب‌خوانی «کلاغ‌ها» را برای دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار می‌کند.

طاها عزتی،‌ دبیر انجمن علمی ریاضی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برگزاری مسابقه «کلاغ‌ها» گفت: این انجمن نخستین دوره مسابقه کتابخوانی ریاضی را در سال 1386 برگزار کرد و در هفتمین‌ سال برگزاری این مسابقه، نخستین‌بار مسابقه «کلاغ‌ها» را چهارم اردیبهشت‌ماه، همزمان با نهمین جشنواره دانش‌آموزی تبیان، برای دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار می‌کند. 

وی با اشاره به منبع مسابقه کتابخوانی افزود: منبع این مسابقه، 10 ماه پیش از برگزاری، از سوی اعضای کمیته علمی و اساتید دانشگاه انتخاب و به همت اعضای انجمن ترجمه و چاپ می‌شود. به عبارتی دیگر این منبع پیش از برگزاری مسابقه، به‌صورت فارسی در بازار وجود ندارد. موضوع مسابقه، ساده و جذاب طراحی شده و پیش‌نیازی بیشتر از اطلاعات ریاضی دبیرستان نیاز ندارد.

عزتی ادامه داد: طرح مسابقه ملی «کلاغ‌ها» در هفتمین دوره برگزاری، در جشنواره ملی «حرکت از علم تا عمل» در بخش مسابقات دانشجویی موفق به کسب رتبه نخست شد. این انتخاب دست‌اندکاران را به فکر برگزاری مسابقه دانش‌آموزی «کلاغ‌ها» در کنار بخش دانشجویی انداخت.

وی درباره آمار شرکت‌کنندگان مسابقه «کلاغ‌ها» افزود: 50 گروه سه نفره، برای حضور در این مسابقه، اعلام آمادگی کرده‌اند که دانش‌آموزان دختر و پسر را شامل می‌شود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری