رونمایی ربات پرنده در دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار ایرنا، این ربات پرنده که توسط دو نفر از دانشجویان و با همکاری یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد ساخته شده است در آیینی با حضور رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی و فرماندار و امام جمعه مهاباد و جمعی از اساتید و دانشجویان این شهرستان رونمایی شد.

سرپرست اعضای تیم رباتیک دانشگاه پیام نور مهاباد در حاشیه رونمایی از این ربات پرنده گفت: برای ساخت این ربات بیش از 27 میلیون ریال هزینه شده است که در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی بسیار کم هزینه و سبک است.

شیرین خضری اضافه کرد: این ربات می تواند کاربردهای مختلفی مانند حمل دوربین و تصویربرداری، امداد هوایی و اطفای حریق و حمل بار را داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مهاباد افزود: برای ساخت این ربات از وسایل و فلزات مختلفی از جمله آلومینیوم، پلاستیک فشرده، چوب، موتورهای پیشرفته و دستگاه هدایتگر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: اعضای تیم رباتیک این دانشگاه پس از 9 ماه مطالعه و ساخت پنج نوع بدنه متفاوت و انجام چندین آزمایش مختلف توانستند آن را با موفقیت به پرواز درآورند.

وی یادآور شد: این ربات قابلیت پرواز در ارتفاع های کم، تغییر مسیر در جهت های مختلف و فراز و فرودهای پی در پی را دارد.

تیم رباتیک دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد ساخت ربات مسیریاب، بازوی مکانیکی و کایت پروازی (هواپیمای بدون موتور) را نیز در کارنامه موفقیت های خود دارد.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور