عصای باران تا حباب‌های غول‌پیکر نمایش داده می‌شوند

  عصای باران تا حباب‌های غول‌پیکر نمایش داده می‌شوند

سالن تولید علم،‌ در ششمین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با استفاده از قوانین فیزیک، مجموعه‌ای از نمایش‌های جذاب علمی را در قالب برنامه «شوی علمی» نمایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) زمان برنامه‌های روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سالن «تولید علم» که نخستین حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تجربه می‌کند اعلام شد.

بنابراین گزارش،‌ نفیسه نعیمی‌پور، کارشناس فیزیک و مروج علم، دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه، ساعت 15 تا 17 و سه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه از ساعت 11 تا 13 با اجرای نمایش‌های علمی میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در سالن تولید علم شاهد نمایش‌های، حباب‌های غول‌پیکر، جام جادویی، قانون برتولی، اوریگامی و چندضلعی‌های حجمی، عصای باران، خطای باصره و چند نمایش علمی دیگر باشند.

سه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه ساعت 15 تا 17 نیز سالن تولید علم نشست تخصصی، با عنوان «نقش نجوم در ترویج علم» با حضور دکتر محمدرضا (پژمان) نوروزی و حافظ آهی را برگزار می‌شود. نوروزی، سرپرست رصدخانه ‌آموزشی زعفرانیه و مجری، کارشناس و مدرس برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در حوزه محیط زیست، گردشگری و نجوم است.

حافظ‌‌ ‌آهی نیز سردبیری و مسوولیت اجرای مجموعه رادیویی «روی موج نجوم» صدا را بر عهده دارد. در تلویزیون نیز در مجموعه‌های علمی مانند کندو، مدار بسته، 360 درجه، آسمان شب به عنوان سردبیر، کارشناس حضور داشته است. وی در کنار ساخت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در حوزه علم، به ساخت مستندهای علمی مشغول است. در حال حاضر برنامه علمی «چراغ خاموش» با سردبیری و اجرای حافظ آهی از رادیو تهران پخش می‌شود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری