استقبال از چهارمین چاپ «تله مدیسین» در نمایشگاه کتاب

  استقبال از چهارمین چاپ «تله مدیسین» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تله مدیسین 1 (مهندسی کامپیوتر در سرپرستی تیم‌های مجازی و از راه دور)» تالیف جعفر شاهرخی و ایوب زیوری پایدار که در مدت 6 ماه (از مهر تا اسفند 92) از سوی انتشارات شهر دانا به چاپ چهارم رسیده، در نمایشگاه کتاب تهران نیز مورد استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ایوب زیوری پایدار، یکی از مولفان کتاب «تله مدیسین 1 (مهندسی کامپیوتر در سرپرستی تیم‌های مجازی و از راه دور)» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این اثر با تاکید بر روش‌های مهندسی دیجیتال در سیستم‌های پزشکی، نخستین‌بار به‌صورت جامع و تخصصی در کشور تدوین شده است.

دبیر اجرایی کاوشکده علمی‌-‌پژوهشی تله مدیسین در ادامه افزود: این اثر نخستین کتابی است که در آن به‌طور مبسوط درباره بحث تشخیص، معاینه و درمان بیماری‌ها از راه دور و کاربرد فناوری‌های دیجیتال در علوم پزشکی، پیراپزشکی و به‌ویژه پرستاری صحبت شده است.

وی که دارای مدرک کارشناس ارشد فناوری اطلاعات پزشکی است، درباره ضرورت تالیف این اثر به ایبنا گفت: صحبت درباره لزوم تشکیل تیم‌های مجازی، کاربرد واقعیت مجازی و انفورماتیک پزشکی و لزوم توسعه کاربرد دیجیتال در نظام سلامت و خدمات پزشکی از جمله دلایل لزوم تالیف کتاب است.

زیوری ادامه داد: با توجه به نیاز بازار داخل کشور برای استفاده از پیشرفته‌ترین محصولات دنیا در ارایه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی، این اثر به معرفی محصولات جدید و مطابق با استانداردهای جهانی و نوآوری‌های پیشرفته در این عرصه پرداخته است. 

مولف کتاب «تله مدیسین 1 (مهندسی کامپیوتر در سرپرستی تیم‌های مجازی و از راه دور)» عنوان کرد: از مهم‌ترین سرفصل‌های این اثر می‌توان به فرایندهای دیجیتال مجازی و از راه دور پزشکی، صنعت دیجیتال پزشکی، سلامت الکترونیک، سیستم‌های اطلاعات بهداشتی و مراقبتی، روش‌های تله مدیسین و تله مدیسین و چالش‌های اجرایی، حقوقی، فقهی و اخلاقی اشاره کرد.

وی در ادامه در تعریف «تله مدیسین» توضیح داد: «تله مدیسین» یعنی ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی حوزه سلامت از راه دور با کمک وسایل ارتباطی و این مهم جز با تشکیل و مدیریت تیم‌های کاری و ایفای نقش‌های بین‌رشته‌ای میسر نمی‌شود.

زیوری پایدار گفت: کتاب حاضر با پیشگفتاری از دکتر علی رستکار کینچاه و مقدمه‌ای از دکتر مهردخت مزده و با همکاری یک تیم 16 نفره با تخصص‌هایی همچون مهندسی IT، بیهوشی، قلب، نورولوژی، اطفال و پرستاری، به‌عنوان اعضای شورای نویسندگان و پژوهش در محتوا، به رشته تحریر در آمده است.

این نویسنده درباره تالیف و انتشار دیگر آثار مرتبط با این حوزه نیز عنوان کرد: تاکنون 6 عنوان کتاب جدید در زمینه سلامت الکترونیک و مباحث مرتبط با دیجیتال پزشکی همچون بیورزونانس از سوی انتشارات شهر دانا منتشر شده و 12 عنوان کتاب دیگر نیز در حال گذراندن مراحل مختلف چاپ هستند.

دبیر اجرایی کاوشکده علمی‌-‌پژوهشی تله مدیسین در ادامه از تالیف کتاب «تله مدیسین (تئوری‌های پایه و کاربردهای اولیه)» با عنوان انگلیسی «‌Teoritical foundation and Early Applications» خبر داد و گفت: این اثر که با سرپرستی دکتر مهردخت مزده و همکاری مشترک جعفر شاهرخی و ایوب زیوری پایدار برای کشورهای منطقه از جمله عراق، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس تالیف شده، به‌زودی به چاپ و روانه بازارهای هدف خواهد شد.

زیوری در پایان تله مانیتورینگ، تله سرجری (اجرای از راه دور، کاربردهای رباتیک جراحی)، تله ژنیکولوژی (بیماری‌های مربوط به زنان)، مشاوره از راه دور، دندانپزشکی، تله پاتولوژی ومسایل اخلاقی وحقوقی مباحث پزشکی از راه دور را از  سرفصل‌های این اثر عنوان کرد.

چاپ چهارم از چهارمین ویراست جلد نخست کتاب «تله مدیسین 1 (مهندسی کامپیوتر در سرپرستی تیم‌های مجازی و از راه دور)» با شمارگان چهار هزار نسخه در 177 صفحه، به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات شهر دانا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری