موثر بودن همایش ها و سمینارهای علمی در کیفیت بخشی دانشگاه ها

وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و دانشجویان دغدغه کنونی مسوولان است تا بتوانیم به شاخص های اصلی اینگونه سمینارها و تاثیرگذاری آن در بین دانشجویان و حتی دانشگاهیان دست یابیم.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد رقابت علمی در کنار تحصیل و جویای دانش بودن دانشجویان برای دانشگاه ها مفید خواهد بود، بیان کرد: در شرایط کنونی کمتر شاهد حضور جوانان در دانشگاه ها همچون گذشته هستیم و آنچه می تواند مراکز علمی را پویاتر کند، رقابت علمی است.

مشهدی عباسی استفاده از تجربیات اساتید فرهیخته کشور و آشنایی با مقالات و کتابهای آنان را موثر دانست و گفت: حضور اینگونه اساتید در همایش ها و سمینارهای تخصصی که نقش بسزایی در راستای ارتقای سطح علمی کشور دارند، می تواند برای دانشجویان مفید است.

این مقام مسوول با تاکید بر ترسیم چشم اندازی چند ساله در راستای توسعه سطح علمی منطقه، ادامه داد: برگزاری این همایش ها در کنار ترسیم چشم اندازی مناسب و توجه به نقاط قوت و ضعف می تواند برکارآیی آن بیافزاید.

این مقام مسوول بیان کرد: در شهرستان های دماوند و فیروزکوه سه دانشگاه آزاد و چندین دانشگاه پیام نور، ارشاد و … وجود دارد که می تواند بهترین فرصت برای افزایش سطح علمی این مناطق باشد.

آیین اختتامیه نخستین همایش ملی حوضه های رسوبی ایران از دیدگاه زمین شناسی نفت به مدت دو روز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور اساتید و کارشناسان برگزار و عصر چهارشنبه به کار خود پایان داد.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور