بخش خصوصی برای برپایی نمایشگاه کتاب توانمند است/ برای نوه‌ام دیوان شمس خریدم

دبیر علمی جشنواره‌‌های کتاب فصل و سال در گفت‌و‌گو با ایبنا:

  بخش خصوصی برای برپایی نمایشگاه کتاب توانمند است/ برای نوه‌ام دیوان شمس خریدم

نجفقلی حبیبی، دبیر علمی جشنواره‌‌های کتاب فصل و سال، با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در اداره نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن، این واگذاری باید آرام آرام صورت گیرد.

دکتر حبیبی در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور در محل خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: نمایشگاه امسال با توجه به عرضه کتاب‌های تخصصی، در سطح بالایی قرار دارد، به‌ویژه تلاش بخش خصوصی در ارایه آثار،‌ خیره‌کننده است. امید‌وارم این تلاش‌ها منجر به رفع نیاز‌های علمی کشور شود.

دبیر علمی جشنواره کتاب سال، با اشاره به استقبال پرشور مردم از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: میزان استقبال از نمایشگاه کتاب تهران به هچ‌وجه با نمایشگاهی مانند پاریس قابل مقایسه نیست. حضور مردم و تلاش ناشران در نمایشگاه تهران انبوه و فوق‌العاده است. ناشران باید قدر این بازدید‌کنندگان را بدانند.

ناشران دانشگاهی برای حضور در کتاب سال دلایل محکم ارایه کنند
حبیبی در پاسخ به پرسشی درباره درخواست انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، مبنی بر توجه بیشتر متولیان جشنواره کتاب سال به آثار دانشگاهی، اظهار کرد: مصوبات مربوط به جشنواره کتاب سال در شورای عالی

واگذاری برپایی نمایشگاه به بخش خصوصی با توجه به توانمندی و تخصص این بخش، امکان‌پذیر است.

انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود. اعضای این شورا معتقدند، با وجود برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی کتاب از سوی دانشگاه‌ها، بررسی این آثار در جشنواره کتاب سال موضوعیت ندارد، اما به‌نظر می‌رسد فعالان حوزه نشر دانشگاهی بر این موضوع اصرار دارند که نیازمند ارایه دلایل محکمی از سوی فعالان این حوزه است.

بخش خصوصی توان برگزاری نمایشگاه را دارد
دبیر علمی جشنواره کتاب فصل درباره واگذاری برگزاری نمایشگاه به بخش خصوصی گفت:‌ با توجه به هزینه‌بر بودن این واگذاری، این روند باید آرام آرام صورت گیرد. اگر مکانی مناسب تدارک دیده شود موافقم که مدیریتش به بخش خصوصی واگذار شود. بخش خصوصی نشر علمی و تخصصی، توان اداره این نمایشگاه را دارد و از سوی دیگر این بخش می‌تواند از تجربه‌های گذشته نیز بهره ‌بگیرد. واگذاری برپایی نمایشگاه به بخش خصوصی با توجه به توانمندی و تخصص این بخش، امکان‌پذیر است. دولت نیز می‌تواند از تصدی‌گری در امور کوچک فارغ شود و به سیاست‌های کلی بپردازد.

حبیبی، در پایان درباره خریدهایش از نمایشگاه کتاب گفت:‌ جلد‌های 20 و 21 دایره‌المعارف بزرگ اسلامی را از نمایشگاه امسال تهیه کردم. دیوان شمس تبریز را نیز برای نوه‌ام خریداری کردم.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری