مسایل روش‌های ریاضی در فیزیک تشریح شد

جلد نخست کتاب «تحلیل و تشریح کامل مسائل روش‌های ریاضی در فیزیک» اثر مشترک اسعد کوهی، فایق دهکردی و فائـزه جنابی اسكويی از سوی انتشارات امید انقلاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، روش‌های رياضی در فيزيک، از درس‌های بسيار مهم برای تمام گرايش‌های دانشگاهی رشته فيزيک است. از طرف ديگر، علم رياضيات به‌عنوان ابزار كاربردی برای درک و حل مسایل فيزيک به‌ویژه در درس‌هايی مانند مكانيک تحليلی، مكانيک كوانتمی، الكترومغناطيس و الكتروديناميک اهميت زيادی دارد.

در این راستا، جلد نخست  کتاب «تحلیل و تشریح کامل مسائل روش‌های ریاضی در فیزیک» براساس ویرایش ششم کتاب «روش‌های رياضی در فيزيک» اثر مشترک‏‏ جورج آرفكن و هانس وبر به رشته تحریر درآمده است.

اين اثر راه‌‌حل مسایل را به‌صورت كاملا تحليلی و تشريحی بيان كرده است. مولفان برای اين‌كه مخاطبان به آسانی راه‌حل مسایل را درک كنند، تمامی روابط و محاسبات را به‌صورت كامل بيان كرد‌ه‌اند تا باعث سردرگمی مخاطبان نشود، به‌گونه‌ای که بتوانند مسایل مشابه در ساير كتاب‌ها را به آسانی حل كنند.

جلد نخست «تحلیل و تشریح کامل مسائل روش‌های ریاضی در فیزیک» در پنج فصل تنظیم شده است. «تحلیل‌برداری»، «تحلیل‌برداری در مختصات خمیده‌ خط و تانسورها»، «دترمینان و ماتریس»، «نظریه گروه» و «سری‌های نامتناهی» عناوین این فصول را تشکیل می‌دهند.

جلد نخست «تحلیل و تشریح کامل مسائل روش‌های ریاضی در فیزیک» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 304 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات امید انقلاب راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری