کارگاه «آشنایی با نجوم و صور فلکی» برگزار می‌شود

  کارگاه «آشنایی با نجوم و صور فلکی» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی «آشنایی با نجوم و صور فلکی» برگرفته از نسخه خطی «صور‌الکواکب» یکشنبه 11 خردادماه، در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

مهدی یساولی، مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این‌باره اظهار کرد: این کارگاه آموزشی هم‌زمان با گشایش نمایشگاه «در آینه زمان (صور فلکی به روایت نسخه‌های خطی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک)» و برگزاری آیین گرامیداشت میلاد امام حسین (ع) در این موقوفه 77 ساله برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: نمایشگاه «در آینه زمان» (صور فلکی به روایت نسخه‌های خطی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک) دربرگیرنده 21 صورت فلکی مربوط به نیم‌کره شمالی از کتاب «صورالکواکب» عبدالرحمان صوفی است که این نسخه خطی در گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک نگهداری می‌شود.

یساولی به (ایبنا) گفت: هادی بابایی، کارشناس نجوم و امیرمحمد گمینی، کارشناس مطالعات علم، در کارگاه آموزشی «آشنایی با نجوم و صور فلکی» سخنرانی خواهند کرد. شرکت در این کارگاه آموزشی با انجام ثبت‌نام امکان‌پذیر و حضور در آن رایگان است. علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند با شماره‌های 66726613 و 66726653 (بخش پژوهش و آموزش) تماس بگیرند.

کارگاه آموزشی «آشنایی با نجوم و صور فلکی» از ساعت 14 تا 16، یکشنبه 11 خردادماه، در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، واقع در میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد برگزار خواهد شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری