پذیرش دانشجو در رشته فوق تخصصي گوارش کودکان در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

دکتر حميد رضا کياني گفت : وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي با راه اندازي رشته فوق تخصصي گوارش کودکان در دانشگاه علوم پزشکي مشهد موافقت کرده است .

وی اظهار داشت: اين رشته، به همت اعضاء هيئت علمي بخش گوارش بيمارستان قائم(عج) راه اندازي شده است و از طریق آزمون کتبی سراسری رشته های فوق تخصصی و مصاحبه های عملی در تابستان امسال برای سال تحصيلي جدید يک نفر دانشجو مي پذيرد.

او با اشاره به اينکه هم اکنون شيوه هاي درماني مرتبط با بيماريهاي گوارشي کودکان در مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستانهای قائم (عج) و دکتر شيخ قابل انجام است افزود : در اين مراکز افزون بر ارائه خدمات به بيماران گوارشي کودکان شمال شرق کشور ، به بيماران کشورهاي همسایه همچون افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجيکستان و آذربايجان خدمات ارائه مي دهد .

معاون آموزشی مرکز پژوهشي آموزشي و درماني قائم (عج) گفت : ارائه خدمات اندوسکوپي و کولونوسکپي کودکان، بخش گوارش کودکان با 12 تخت بستري و درمانگاههاي فعال و کلينيک هاي بيماران خاص گوارش از امکانات گروه گوارش کودکان دانشگاه به شمار مي رود.

دکتر حميد رضا کياني فر همچنين انجام مانومتری، کپسول آندوسکوپی و PEG را از ديگر امکانات تشخيصي درماني اين مرکز برشمرد و افزود : با توجه به امکانات، ارائه خدمات منحصر به فرد و اعضاء هيئت علمي متبحر،اين مرکز توانایی آموزش در سطوح کارورزی، کارآموزی، دستیاری تخصصی و فوق تخصصی را داراست.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور