اعلام فراخوان بیست و یکمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی

  اعلام فراخوان بیست و یکمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی

فراخوان بیست و یکمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی و پنجمین دوره کتاب سال قرآنی دانشجویان، از سوی دبیرخانه دایمی جشنواره کتاب سال دانشجویی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، بنابراین فراخوان، دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند از اول خردادماه سال جاری تا بیستم شهریورماه 93، آثارخود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره هرساله همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور و جلب همکاری و حمایت ناشران دانشگاهی و همچنین به منظور چاپ آثار و تقویت بنیه علمی دانشجویان، برگزار می‌شود.

در بخش موضوع اصلی، کلیه رشته‌ها در گروه‌های علوم پايه شامل رشته‌های فيزيک، شيمی، زيست‌شناسی، زمين‌شناسی و رياضی، علوم كشاورزی و منابع طبيعی در رشته‌های زراعت، صنايع چوب و باغبانی و دامپروری، هنر و معماری شامل رشته‌های معماری، نقاشی، موسيقی و عكاسی، گروه فنی و مهندسی در رشته‌های كامپيوتر، الكترونيک، عمران، مكانيک و صنايع، گروه علوم پزشكی و دامپزشكی شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشكی، دامپزشكی، پرستاری و مامايی و علوم انسانی در رشته‌های دين و فلسفه، زبان و ادبيات، روان‌شناسی، حقوق و علوم سياسی، تاريخ، مديريت و اقتصاد، علوم اجتماعی و تربيت بدنی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

در بخش ویژه نیز آثار با موضوعات میان‌رشته‌ای قرآن و علوم شامل محورهایی همچون قرآن و حقوق، قرآن و طب، قرآن و روانشناسی و قرآن و سایر علوم، اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی (به مناسبت نامگذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری) و اشتغال و کارآفرینی پذیرفته می‌شوند.

شرایط پذیرش آثار
– اثر منتشر شده دارای مشخصات عمومی کتاب باشد.
– ارسال دو جلد از کتاب ضروری است .
– کتاب باید در طی سال‌های 92 یا 93 منتشر شده باشد.
– کتاب الکترونیک باید دارای مجوز ارشاد و هولوگرام مربوط باشد.
– کتاب‌های قرآنی منتشر شده در 3 سال اخیر پذیرش قرار خواهند شد.
– ارسال کپی متن اصلی آثار ترجمه شده الزامی است.
– محدودیتی برای ارسال تعداد عناوین و موضوعات وجود ندارد.
– آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد.

شرایط پدیدآورندگان
– شرکت در این فراخوان برای دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی بلامانع است.
– همزمانی دوره تحصیل دانشجویان با زمان چاپ و انتشار اثر ضروری است.
– به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تالیف یا ترجمه شده‌اند، صرفا یک جایزه تعلق خواهد گرفت.
– در این جشنواره از جوان‌ترین مولفان و مترجمان نیز تقدیر به‌عمل می‌آید.
– ناشران می‌توانند بدون واسطه آثار دانشجویی را به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.
– از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته باشند، تقدیر به‌عمل می‌آید.

گفتنی است در این جشنواره به صاحبان آثار برگزیده لوح تقدیر و جوایز ویژه جشنواره تعلق می‌گیرد و این افراد به عضویت کانون برگزیدگان جشنواره سازمان انتشارات پذیرفته خواهند شد.

همچنین تعدادی از نسخه‌های کتاب‌های برگزیده از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری خواهند شد و آثار برگزیده برای هرگونه حمایت به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌های کشور معرفی خواهند شد.

وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مرکز اطلاع‌رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، حامیان مالی این جشنواره خواهند بود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره از یکم خردادماه تا 20 شهریور 93 و ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام جشنواره به آدرس www.isba.ir انجام می‌شود.

هنگام ثبت‌نام اینترنتی در صورت تمایل، فایل الکترونیکی اثر (pdf) نیز از طریق سامانه ثبت‌نام اینترنتی جشنواره ارسال و اصل اثر به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی نیز از طریق پست به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک 72، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، صندوق پستی 1163-13145 ارسال شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه جشنواره با شماره 66952727 تماس بگیرند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری