نمایشگاه «در آینه آسمان» روایتی دیگر از صورت‌های فلکی

  نمایشگاه «در آینه آسمان» روایتی دیگر از صورت‌های فلکی

21 صورت فلکی مربوط به نیم‌کره شمالی، از نسخه خطی «صور‌الکواکب» تالیف عبدالرحمان صوفی، یکشنبه 11 خردادماه، در قالب نمایشگاه «در آینه آسمان» در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درمی‌آید.

مهدی یساولی، مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این نمایشگاه اظهار کرد: کتاب «صور‌الکواکب» یادگار برجسته عبدالرحمان صوفی، ریاضیدان و ستاره‌شناس بزرگ ایران در سده‌های سوم و چهارم هجری است که نسخه‌ای منحصربه‌فرد از آن به همراه ترجمه‌ای از خواجه نصیرالدین توسی، در گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملک نگهداری می‌شود.

وی افزود: این کتاب ارزشمند که به دلیل دربرداشتن نقاشی‌های رنگی همه صورت‌های فلکی، نسخه‌ای کم‌نظیر و منحصربه‌فرد در جهان به‌شمار می‌آید، تاکنون به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است.

یساولی در ادامه گفت: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمان با آیین گرامیداشت میلاد امام حسین (ع)  یکشنبه 11 خرداد 93 خورشیدی، نمایشگاهی از صورت‌های فلکی کتاب «صور الکواکب» عبدالرحمان صوفی را به نام «در آینه آسمان» برگزار می‌کند. آیین گشایش این نمایشگاه، ساعت 17 است و دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی با حضور در آیین یادشده می‌توانند از این صورت‌های فلکی که به شیوه‌ای جذاب در نمایشگاه عرضه شده‌اند، دیدن کنند. 

نمایشگاه «در آینه آسمان» از ساعت 17  یکشنبه 11 خردادماه، در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، واقع در میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد برپا خواهد بود. این نمایشگاه در خرداد و تیرماه 93، میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین است.-


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری