9 اثر از سازمان‌ پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منتشر می‌شود

  9 اثر از سازمان‌ پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منتشر می‌شود

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، به زودی 9 اثر در حوزه‌های مختلف فنی،‌ کشاورزی و فناوری منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران که زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند، بعد از یک سال وقفه در انتشار کتاب، سال جدید را با برنامه‌ریزی برای ترجمه و تالیف 9 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف، از جمله برق و فناوری اطلاعات،‌ کشاورزی و مکانیک آغاز کرده است. 

کتاب «Fundamentals of Global Positioning System Receivers» عنوان اثری است که به قلم مشترک شروین امیری و نسرین بروقانی فراهانی در حوزه برق و فناوری در حال ترجمه است. این اثر درباره اصول موقعیت جهانی سیستم‌های گیرنده بحث می‌کند.
 
نرم‌افزار در خدمت شبکه قدرت
«برنامه‌ریزی شبکه قدرت با استفاده از نرم‌افزار PSS/E» نیز اثری در حوزه فیزیک و به‌طور جزء درباره کاربرد تکنولوژی در صنعت برق است که بابک پرکار، تالیف آن‌را بر عهده داشته و اکنون نیز این کتاب در مرحله ویرایش قرار دارد. 

«درآمدی به مهندسی فرآیندهای غذایی» نوشته پی‌جی اسمیت، دیگر اثری است که در آینده نزدیک از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، به بازار نشر عرضه خواهد شد. ‌ محمدحسن ایکانی ترجمه این اثر را در حوزه فناوری شیمیایی فرآیندهای مواد غذایی برعهده داشته است. 

دیگر اثر در دست چاپ این مجموعه «پیل سوختی اکسید جامد» نوشته مریم رنجبر است. ویرایش این اثر به اتمام رسیده و به زودی از سوی انتشارات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، منتشر خواهد شد. 

از ذخیره هیدروژن تا ساخت سلول‌های خورشیدی با تکنولوژی نانو
کتاب «فناوری ذخیره هیدروژن» از دیگر آثار تالیفی است که در سال 93 از سوی این سازمان منتشر می‌شود. این کتاب که به حوزه فناوری هیدروژن اشاره دارد، اکنون در مرحله ویرایش است. شهره صفارزاده و حیدر محمودی نجفی مولفان این اثر دانشگاهی هستند. 

کتاب «پوشش‌های نانو و ساخت سلول‌های خورشیدی» که به قلم مشترک حسین سالار آملی و الهام ملکی نوشته شده و اکنون در مرحله صفحه‌بندی قرار دارد، از دیگر آثاری است که از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در راه بازار کتاب است. 

همچنین این مرکز انتشاراتی، در آینده نزدیک کتابی به زبان انگلیسی در زمینه مهندسی ژنتیک را روانه بازار نشر خواهد کرد که محمدرضا سنجابی، محمد زندی، سپیده خاموشی و مشرفا مظفر، به‌طور مشترک کار تالیف آن‌را بر عهده داشته‌اند. 

مالکیت فکری در علم شیمی در قاب کتاب تعریف شد
کتاب «Writing Chemistry Patent and Intellectual Property» اثر علمی دیگری است که به قلم انور شلماشی، ترجمه شده و اکنون نیز در مرحله ویرایش پیش از چاپ است. این کتاب به موضوعات ثبت اختراع و مالکیت فکری در حوزه علم شیمی می‌پردازد.   

آخرین اثر این مجموعه نیز با عنوان «مبانی طراحی، انتخاب و کاربرد فن» کتابی در حوزه مکانیک است که محمدعلی اردکانی تالیف آن‌را بر عهده داشته است. این اثر که به زودی روانه بازار کتاب‌های علمی کشور خواهد شد، اکنون در مرحله صفحه‌بندی قرار دارد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری