سامسونگ یک میلیون تبلت “تب 4 نوک” تحویل بارنزاندنوبل می دهد

  سامسونگ یک میلیون تبلت “تب 4 نوک” تحویل بارنزاندنوبل می دهد

قرار است سامسونگ به کمپانی بارنزاندنوبل یک میلیون تبلت موسوم به گلکسی تب 4 نوک، مخصوص کتابخوانهای الکترونیکی بدهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کتاب امریکا قصد دارد نسخه جدید تبلت خود بنام نوک NOOK با برون سپاری سخت افزاری کرده و سامسونگ با تعاریف مورد نظر بارنزاندنوبل تبلت گلکسی تب4 را ویژه نوک راهی بازار کند.

این اولین بار است که بزرگترین کتابفروش امریکا سخت افزار سامسونگ را با نرم افزارهای مخصوص برای خواندن کتب الکترونیکی خود سازگار می کند.

قرار است طی 12 ماه آینده سامسونگ 1 میلیون تبلت «تب 4 نوک» را به بارنزاندنوبل تحویل دهد. در این معامله تجاری ابتدا نسخه 7 اینچی تحویل بارنزاندنوبل می شود و بعد از 60 روز نسخه 10 اینچی به کتابفروش امریکایی تحویل داده می‌شود.

تبلت کنونی نوک در سایز 7 اینچی رزولوشنی معادل 1440 در 900 پیکسل دارد، حال آنکه «تب 4 نوک» که سامسونگ تحویل خواهد داد 1280 در 800 پیکسل خواهد بود. گفتنی است اغلب نسخه های مجلات و کتب کودک و بزرگسال که روی نوک وجود دارد رزولوشن بالایی دارند اما پردازنده سامسونگ 4 هسته ای است در حالی که نوک موجود دو هسته ای تعریف شده است.
سوال اینجاست که چک 300 میلیون دلاری مایکروسافت برای توسعه نوک به بارنزاندنوبل با معامله جدید با سامسونگ چه خواهد شد؟

سامسونگ مسوول نرم افزار داخل تبلت نخواهد بود و مسوولیت اپلیکیشن ها همگی بر عهده بارنزاندنوبل است. تب4 نوک در وهله اول یک دستگاه خوانش کتب و مجلات الکترونیکی خواهد بود و کاربران با لینک ایجاد شده به google play برای خرید اپلیکیشن ها دسترسی خواهند داشت.

تب4 نوک قرار است آگوست راهی بارنزاندنوبل شده و از سپتامبر در فروشگاههای بارنزاندنوبل عرضه شود.
گفتنی است نوک کتابخوان الکترونیکی است که سال 2009 توسط بارنزاندنوبل تحت اندروید راهی بازار شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری