کد تعاملی «لیپین ‌کات» را رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم

  کد تعاملی «لیپین ‌کات» را رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم

مرتضی زینعلی، مذاکره با ناشران برتر دنیا در همه حوزه‌های علمی از جمله پزشکی را زمینه‌‌ای برای معرفی دستاورد‌های علمی کشور‌مان دانست و بر تقویت این ارتباط تاکید کرد.

مرتضی زینعلی،‌ مدیر انتشارات جامعه‌نگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره انتخاب انتشارات جامعه‌نگر، به‌عنوان ناشر برگزیده در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: هیات داوران دو مولفه کمیت و کیفیت را در انتخاب ناشران در نظر داشتند. جامعه‌نگر در سال گذشته 130 عنوان اثر به بازار نشر عرضه کرده بود و در مقوله کیفیت نیز نگاهمان بر ارایه تالیف آثار جدید و نیازسنجی در حوزه منابع دانشگاهی متمرکز بوده است.

وی در ادامه کتاب را یک کالای لوکس دانست و با تاکید بر بومی‌سازی مفاهیم کتاب‌های ترجمه‌ای افزود: بومی‌سازی مفاهیم آثار خارجی نیز از اهداف اصلی جامعه‌نگر به‌عنوان یکی از مولفه‌های موثر در افزایش کیفیت است.

زینعلی درباره توجه به انتشار آثار جدید در بازار نشر گفت: به ندرت به چاپ کتاب‌های موجود در بازار اقدام می‌کنیم. یکی از مشکلات حوزه نشر به‌ویژه در بخش ترجمه، انتشار یک عنوان کتاب در چاپ‌های متنوع از سوی ناشران مختلف است؛ به عبارتی دیگر وقتی یک اثر ترجمه‌ای با فروش بالا روبه‌رو می‌شود، ناشران دیگر نیز دست به چاپ آن دست می‌زنند. اما سیاست و هدف ما، توجه به ترجمه و چاپ آثار تالیفی جدید است.

وی ادامه داد:‌ جامعه دانشگاهی در بسیاری از آثار حوزه‌های پزشکی مانند اتاق عمل، هوش‌بری و پرستاری با فقر منبع مواجه است، بنابراین انتشارات جامعه‌نگر به انتشار این دسته آثار توجه داشته است. نظارت فنی نیز از دیگر مولفه‌های موثر بر کیفیت کار جامعه‌نگر است. چند مرحله ویرایش، نوع صفحه‌بندی، تایپ و شکل از نمونه‌های توجه به موضوع فنی است.

زینعلی با اشاره به عرضه نزدیک به 500 عنوان کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ کتاب را باید به منزله یک کالای فرهنگی و اقتصادی دید. بنابراین باید در تولید و عرضه، بیش از پیش به کیفیت آثار توجه شود. 

کتاب دیجیتالی و تقویت ارتباط با نشران بین‌المللی در برنامه جامعه‌نگر
ناشر برتر دانشگاهی در سال 91، درباره برنامه‌های سال آینده برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: علاوه بر توجه به افزایش کمی و کیفی آثار، توجه به نشر دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است. امید‌واریم برای نمایشگاه‌ سال آینده بخشی از آثار جامعه‌نگر به‌صورت دیجیتالی به مخاطبان عرضه شود. 

زینعلی‌ ادامه داد: تقویت ارتباط با ناشران بین‌المللی نیز از دیگر برنامه‌های جامعه‌نگر است. سال گذشته با ناشران مطرحی مانند «لیپین ‌کات» قراداد کپی رایت منعقد کردیم. طی مذاکرات طولانی با این ناشر حوزه پزشکی در نمایشگاه فرانکفورت برای انتشار مجموعه 17 جلدی «درسنامه داخلی جراحی» برونر و سودارث یک قرارداد منعقد شده است. 6 جلد این اثر نخستین‌بار در ایران به‌صورت چهار رنگ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار مخاطبان قرار گرفت. طی چند ماه آینده نیز این مجموعه تکمیل خواهد شد. چکیده این اثر با عنوان «درس‌نامه پرستاری داخلی جراحی» نیز با مجوز ناشر خارجی منتشر شده است. 

 ارایه کد تعاملی «لیپین ‌کات» به دانشجویان
وی با اشاره به ارایه یک کد تعاملی، آموزشی از سوی «لیپین ‌کات» برای مخاطبان مجموعه 17 جلدی گفت: دانشجویان با استفاده از این کد تعاملی می‌توانند از خدمات کمک آموزشی ناشر اصلی با رعایت قوانین کپی‌رایت استفاده کنند. کد آموزشی به‌صورت رایگان در اختیار خریدار کل مجموعه 17 جلدی قرار می‌گیرد. 

ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: مخاطبان این اثر می‌توانند با داشتن این کد از پایگاه آموزشی کتاب برای بهره‌گیری از خدماتی مانند‌ آزمون آموزشی، کلیپ و مطالعه موردی که مطابق با آخرین دستاورد‌های علمی دنیا برنامه‌ریزی شده، استفاده کنند. ‌مجموعه 17 جلدی در پنج ‌هزار نسخه و به بهای 258 هزار تومان منتشر می‌شود.

وی افزود:‌ مذاکره با ناشران برتر دنیا در حوزه پزشکی، زمینه‌‌ای برای معرفی دستاورد‌های علمی کشور‌مان است. انتشار کتاب «درسنامه اختلالات جنسی» به قلم دکتر شایسته جهان‌فر،‌ مدرس دانشگاه مالزی در کشور مالزی نیز از جمله نتایج این ارتباط است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری