«طراحی سازه كشتی»و «نانو فروروندگی» در ویترین کتابفروشی‌ها

  «طراحی سازه كشتی»و «نانو فروروندگی» در ویترین کتابفروشی‌ها

انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر، پنج اثر جدید در حوزه فنی و مهندسی منتشر کرد. 24 اثر مهندسی دیگر نیز از سوی این انتشارات در راه بازار کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «راهنمای حل مسايل اصول بنيانی و مبانی محاسبات در مهندسی شيمی» نوشته مشترک مجيد عبدوس و حسن عليجانی، دوجلدی «طراحی سازه كشتی» نوشته محمدرضا خدمتی، «مقدمه‌ای بر هيدرومتالورژی و الكترومتالورژی» نوشته مشترک داود حق‌شناس و اسكندر كشاورز علمداری، «ميكروسكوپ و ميكروسكوپی در پليمر و نساجی» نوشته مشترک محمد حقيقت‌كيش و محمد كريمی و کتاب «نانو فروروندگی» ترجمه مالک نادری، عنوان‌های جدیدترین آثار مرکز نشر دانشگاه امیرکبیر در سال 93 است. 

از «تحقيقات صحرايی» تا «تعادل كشتی آسيب‌ديده» در راه بازار کتاب 
این مرکز نشر همچنین 24 اثر دیگر در حوزه فنی و مهندسی را در دست چاپ دارد که به‌زودی به بازار نشر دانشگاهی عرضه خواهند شد. از آن‌جمله می‌توان به آثاری مانند «احتراق ذرات فلزی»، «كاربرد فناوری اطلاعات در پزشكی»، «مبانی فرآيند شكل‌دهی كامپوزيت‌های گرما سخت»، «موازنه مواد و انرژی»، «فناوری ساخت اصلاح و ارزيابی غشاهای پليمری»، «تبديل مستقيم انرژی»، «حفاظت پيشرفته سيستم‌های قدرت»، «تحقيقات صحرايی»، «شيمی فيزيک مواد»، «طراحی و برنامه‌ريزی فرودگاه» و «تعادل كشتی آسيب‌ديده» اشاره کرد. 

انتشارات دانشگاه امیرکبیر در یک نگاه
مركز نشر دانشگاه صنعتی اميركبير (پلی‌تكنيک تهران) با قدمتی بیش از چهل ‌سال، از زمان تاسيس تاكنون، بيش از 500 عنوان کتاب چاپ نخست و صدها عنوان كتاب چاپ مجدد از آثار علمی مدرسان برجسته دانشگاه‌های کشور در زمينه‌های فنی و مهندسی و علوم پایه در شاخه‌های برق و الکترونیک، پلیمر، ریاضی، شیمی، صنایع، عمران، فیزیک، کامپیوتر، مهندسی دریا، معدن، مکانیک، مهندسی پزشکی، نساجی، هوافضا، نفت و فلسفه علم منتشر کرده است.

آثار چاپ شده در اين مركز، پس از مميزی در شورای چاپ و نشر دانشگاه، از سوی دو داور كه با نظر شورا دارای تخصص و تجربه لازم در زمينه كتاب مربوطه هستند، مورد بررسی قرار می‌گيرند و در صورتی‌ كه دارای مراتب علمی، آموزشی، تحقيقی و پژوهشی مناسب باشند، چاپ و منتشر می‌شوند.

این مرکز نشر در سال 1381 به‌عنوان ناشر برگزيده دانشگاهی کشور برگزیده شده است. اين مركز همچنين درسال 1383 با هدف اعتلا و رشد آثار تاليف و ترجمه در زمينه علوم فنی و مهندسی و علوم كاربردی، مبتكر و مجری «كتاب سال فنی و مهندسی» در سطح دانشگاه‌های كشور بوده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری