پایان فروش اینترنتی کتاب با صدرنشینی حوزه علوم پایه

مهلت فروش اینترنتی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به اتمام رسید

  پایان فروش اینترنتی کتاب با صدرنشینی حوزه علوم پایه

‌رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، با اشاره به پایان مهلت فروش اینترنتی کتاب از طرق پایگاه www.tibf.net گفت:‌ ناشران دانشگاهی حوزه علوم پایه صدر نشین جدول فروش اینترنتی شدند.

دکتر محمدرضا حاتمی، ‌رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: بعد از استقبال مخاطبان برای خرید اینترنتی از پایگاه www.tibf.net با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ مهلت 40 روزه‌ای تا پایان خرداد‌ماه تمدید شد.

وی درباره ادامه فروش کتاب در این پایگاه افزود: این پایگاه همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و کاربران می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری، کتاب خرید کنند. تخفیف نمایشگاهی شامل ادامه فروش نمی‌شود و میزان تخفیف به ناشران بستگی دارد.

‌رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در ادامه درباره جدول آمار فروش ناشران عنوان کرد: بعد از ایجاد این پایگاه و بس از پایان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران،‌ از 20 اردیبهشت‌ماه تا 31 خرداد‌ماه، در مجموع 50 میلیون کتاب از ناشران دانشگاهی به فروش رفته است.
‌ 
این مدرس دانشگاه، در توضیح رتبه فروش ناشران و خریداران کتاب‌ها گفت: آییژ و کتابخانه فرهنگ، ناشران منابع علوم پایه، کتابدار،‌ ناشر آثار حوزه علوم انسانی،‌ ناقوس، ناشر کتاب‌های كامپيوتری و فنی و مهندسی، جنگل، ناشر منابع آموزش زبان‌های خارجی و انتشارات نوپردازان، ناشر آثار کمک آموزشی دانشگاهی در جایگاه‌ پرفروش‌ترین ناشران قرار داشتند. ناشران شهرستانی نیز بیشترین مخاطبان این پایگاه بوده‌‌اند.

وی ادامه داد: همکاری توزیع‌کنندگان ناشران، یکی از فعالیت‌های مثبت ادامه فروش در مهلت تمدید شده بود که بعد از این نیز ادامه خواهد داشت. 

حاتمی در پایان درباره برنامه‌های آتی این پایگاه فروش اینترنتی اظهار کرد: در نظر داریم با استفاده از این پایگاه، یک نمایشگاه دایمی برای خرید کتابخانه‌های مراکز علمی سراسر کشور فراهم کنیم، اقدامی که به پرداخت یارانه از سوی وزارت ارشاد به این کتابخانه‌ها بستگی دارد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری