توصیه به واحدهای دانشگاه آزاد برای راه‌اندازی شرکت‌های اقتصادی و درآمدزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در بیستمین جلسه رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی را مهم دانست و خطاب به روسای واحدها گفت: با سرمایه‌گذاری و تنوع منابع مالی موجود در راستای افزایش درآمدزایی غیر از شهریه‌های دانشجویی اقدام شود.

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: با همدلی و اعتقاد و باوری که داریم، ایمان خود را قوی کرده و با پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه اقدام شده در نتیجه با نگاه اقتصادی معقول به برنامه‌های پیشنهادی در راستای رسیدن به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اقدام شود.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی هم با تأکید بر توجه به علم و دانش، بیان کرد: هیچ موضوعی بالاتر از توجه به دانش و علم نیست که این باعث حرکت جامعه به جلو می‌شود و خوشبختانه جامعه ما پس از پیروزی انقلاب حرکت‌های خوبی کرده است و یکی از این حرکت‌ها، راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی است که با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وکمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) ، امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی ،بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.

دکتر احمد شاهورانی روند گسترش رشته‌ها در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: گسترش رشته‌ها در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های شمالی به صورت معقول با توجه به آمایش وزارت علوم و آمایشی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است، با برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

وی با تأکید بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان‌ها، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان گیلان، واحدها و مراکزی که توانایی درآمدزایی دارند، با ارائه برنامه‌ای مدون به هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای شرکت‌های اقتصادی در  واحدهای دانشگاهی اقدام کنند.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان‌های شمالی، تصریح کرد: در واحدهای دانشگاهی به ساختار دانشگاه توجه و برای جلوگیری از ریخت و پاش و صرفه‌جویی از ایجاد هزینه‌های غیرضروری پرهیز شود.

حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی ، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه، گزارش مبسوطی از روند فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ارائه کرد و در پایان هریک از رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ع


www.azad.ac.ir News RSS Feed