سامانه نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد/ ثبت درخواست‌ها از امروز تا ۳۰ تیرماه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سعید کاردار امروز در یک نشست خبری ضمن تشریح آیین‌نامه میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: با راه‌اندازی سامانه مذکور علاوه بر اینکه نقل و انتقال دانشجویان تسهیل می‌یابد میزان سفرها از واحدهای مبدا به مقصد به صفر می‌رسد.

وی گفت: خوشبختانه بعد از 30 سال تمام فعالیت‌های نقل و انتقال دانشجویان از صورت دستی خارج شده و کاملاً سیستماتیک و تحت این سامانه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشجوی مهمان باید شهریه ثابت هر ترم مهمانی را به واحد مبدا و شهریه متغیر را به واحد مقصد پرداخت کند، افزود: انتقال و میهمانی شامل دانشجویان بیمار و معلول، افرادی که ازدواج و یا متارکه کرد‌ه‌اند، خانواده شهدا و ایثارگران ، خانواده‌های چند دانشجویی، دانشجویانی که سرپرستی خانواده را دارند، فوت والدین، همسر یا فرزندان، فرزندان اعضای هیات علمی و کارکنان، فرزندان ورزشکاران و قهرمانان، فرزندان وزرا، نمایندگان مجلس ، معاونان رئیس جمهور ،استانداران و سفرا و موارد خاص می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: انتقال دانشجویان تنها برای فرزندان شهدا، جانبازان و میهمانان خاص و همچنین کسانی که در طول دوران دانشجویی ازدواج می‌کنند، قابل انجام است.

وی در توضیح فرآیند انتقال دانشجویان ازدواج‌کرده، گفت: ملاک برای انتقال دانشجویان تاریخ ثبت‌نام در آزمون است و براساس آئین‌نامه جدید، فردی که بعد از این تاریخ ازدواج کند، می‌تواند برای انتقال خود از واحدی به واحد دیگر اقدام کند.

کاردار ضمن تشریح نحوه ثبت نام و ثبت درخواست‌ها در سامانه نقل وانتقال به صورت آن لاین، گفت: ملاک  ما خوداظهاری دانشجویان در سامانه نقل و انتقال است و این سامانه اصل را بر اعتماد و اطمینان بر گفته‌ها و اظهارات دانشجویان قرار داده و اگر در مراحل نهایی انتقال دانشجویان، اسناد و مدارک آنها فاقد اعتبار باشد، فرآیند انتقال متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای انتقال دانشجویان از دو استان البرز و تهران به شهرستان‌های دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد و با بیش از80درصد تقاضاهای انتقال موافقت خواهد شد، گفت: سعی می‌کنیم که ظرف یک ماه فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها انجام و به دانشجو ابلاغ شود.

 کاردار تأکید کرد: انتقال دانشجویان در رشته‌های پزشکی بسیار محدود بوده و سامانه نقل و انتقال به طور حتم نمی‌تواند پاسخگوی میزان بالای تقاضای انتقال دانشجویان باشد.

معاون دانشجویی حداقل هزینه بررسی پرونده دانشجویان متقاضی انتقال را 32هزار تومان عنوان کرد و افزود: هزینه بررسی پرونده دانشجویان با توجه به شرایط دانشجو، رشته و مقطع تحصیلی از 32 تا 145 هزار تومان متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش من و همکارانم در معاونت دانشجویی این است که ظرف یک ماه فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها انجام و به دانشجو ابلاغ شود.

انتهای پیام/


www.azad.ac.ir News RSS Feed