آغاز کارگاه آنلاین” فلسفه اخلاق” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

خبرگزاری آنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، کارگاه علمی – آموزشی “فلسفه اخلاق ویژه استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی” با حضور طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین غرویان عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، شمس رئیس واحد تهران جنوب و جمعی از اساتید  این واحد دانشگاه، در واحد تهران جنوب برگزار شد.

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: جامعه ما نیازمند یک تغییر فرهنگی و انقلاب اخلاقی است، لذا برگزاری دوره های آموزشی  با عنوان فلسفه اخلاق آغازی بر یک تحول و حرکت اخلاقی و یک شعار اخلاق مدارانه است .

وی بر تغییر روش در اجرای برنامه فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید به دور از تفتیش عقاید با اساتید برخورد کرد تا با طیب خاطر بتوانند فعالیت علمی و فرهنگی خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن حمایت از بخشنامه حراست دانشگاه گفت: باید به استاد ، دانشجو و کارمند احترام گذاشت و هرگز نباید بگذاریم که آنها تحقیر شوند و می بایست در نگاه ها و شیوه ها تجدید نظر کرد .

دکتر هاشمی با اشاره به حضور شخصیت های برجسته فرهنگی در شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: شکل گیری شورا با حضور شخصیتهای فرهیخته در رأس تصمیم سازی های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای بزرگی را در دوره مدیریت جدید را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه برشی از جامعه است و جدای از جامعه نمی توانیم آن را تعریف کنیم، افزود: ما باید واقعیت های درون جامعه را بپذیریم و به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم راهکارهای مناسبی در جهت رفع معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی طراحی کنیم . همچنین باید نیازهای یک جامعه متناسب با زمان و براساس مقتضیات زمان تأمین شود تا بتوانیم به دیگران نشان دهیم جامعه ما یک جامعه اخلاقی و با ارزشهای انسانی است.

دکتر هاشمی درپایان خاطر نشان کرد: ما آغاز این کارگاه را با اخلاق شروع کردیم و اگر مجموعه اعتقادات، عبادات، اخلاقیات، احکام، معاملات و آنچه را که به عنوان محتوای دین به ما ارائه شده را تحلیل کنیم چیزی در درون آن به نام اخلاق مثل خورشید می درخشد. 

در ادامه این کارگاه، حجت الاسلام غرویان ضمن تشکر از حضور اساتید گفت: تشکیل شورای راهبردی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تحولی فرهنگی به خصوص در زمینه های اخلاقی بوجود آورده است که باید برنامه های فرهنگی را بر اساس این تغییرات اجرا کنیم. به همین دلیل بنده پیشنهاد تشکیل چنین کارگاهی را با موضوع فلسفه و اخلاق دادم که مورد توجه اعضا قرار گرفت.

گفتنی است کارگاه مذکور به صورت مجازی و آنلاین در سراسر کشور پخش و به مدت ۱۰ روز توسط آیت الله غرویان در واحد تهران جنوب برگزار خواهد شد.


www.azad.ac.ir News RSS Feed