راه‌اندازی پایگاه «نهضت خواندن» در دانشگاه شهید بهشتی

  راه‌اندازی پایگاه «نهضت خواندن» در دانشگاه شهید بهشتی

پایگاه اینترنتی «نهضت خواندن» با هدف تاکید بر اهمیت موضوع مطالعه، به زودی به همت دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی می‌شود.

محمد عشقی،‌ دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار دانش و فناوری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره ایجاد پایگاه اینترنتی «نهضت خواندن» اظهار کرد: ایده «نهضت خواندن» 17 سال پیش با توجه به نخستین دستور خداوند به پیغمبر (ص) یعنی «اقراء» به ذهنم رسید. اگر همه واژگان قرآن را کنار بگذاریم آیا همه مسلمانان نخستین دستور خدا را اجرایی کرده‌اند؟ بیش از نیمی از جمعیت مسلمانان در جهان به خواندن بی‌تو‌جهند.

عشقی افزود:‌ برای دسترسی به این هدف باید نهضتی مانند نهضت ترجمه ایجاد شود. البته نهضت ترجمه در سطح خواص کشوری بود، اما نهضت خواندن جریانی برای عموم است. نهضت خواندن باید در همه کشور‌های اسلامی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: «نهضت خواندن» در گام نخست با تشکیل گروه‌های کوچک داوطلبانه به‌صورت غیررسمی و با استفاده از کتاب‌های نهضت‌ سواد‌آموزی آغاز به کار کرد. امسال این جریان، با تهیه و توزیع مستقیم جزوات آموزشی مصور، جدی‌تر دنبال خواهد شد.

مدرس دانشگاه شهید بهشتی در پایان اظهار کرد: پایگاهی اینترنتی به نام «نهضت خواندن» برای جذب کمک‌های داوطلبانه مردمی اعم از مالی و معنوی به‌زودی ایجاد خواهد شد. علاقه‌مندان برای ارتباط با فعالان «نهضت خواندن» و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی الکترونیکی reading.movment@gmail.com تماس بگیرند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری