شبکه‌های کامپیوتری در قالب اثری مرجع منتشر شد

  شبکه‌های کامپیوتری در قالب اثری مرجع منتشر شد

انتشارات نیاز دانش، پنج عنوان اثر جدید در حوزه مهندسی به بازار نشر عرضه کرد. از جمله تازه‌های نشر این مرکز می‌توان به کتاب مرجع «شبکه‌های کامپیوتری (رویکرد Top – Down)» اشاره کرد.

حمیدرضا شیرازی، مدیرمسئول انتشارات نیاز دانش، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار تازه‌ترین آثار نیاز دانش اظهار کرد:‌ ویراست ششم کتاب «شبکه‌های کامپیوتری (رویکرد Top – Down)» نوشته جیمز کراس و کیت دبلیو راس با ترجمه دکتر بهزاد اکبر، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به چاپ رسیده است.

وی افزود: کتاب حاضر، آخرین ویراست از کتاب اطلس این حوزه در سال 2013 است. «شبکه‌های کامپیوتری (رویکرد Top – Down)» از سوی وزارت علوم، به‌عنوان مرجع درسی معرفی شده است.

شیرازی ادامه داد:‌ ترجمه دیگر این اثر با عنوان «شبکه‌های کامپیوتری (رویکرد از فراز به فرود)» با ترجمه دکتر حسین حاج رسولی‌ها، پیش از این از سوی نیاز دانش منتشر شده بود.

مدیرمسئول انتشارات نیاز دانش، در ادامه با اشاره به انتشار کتاب «شبکه‌های عصبی با استفاده از MATLAB و CH» اظهار کرد: این کتاب نوشته مشترک حمیدرضا قمی و بهروز علیزاده است که به تازگی وارد بازار نشر شده است. کتاب حاضر با نگاهی کاربردی بر حوزه شبکه‌های عصبی، چالش‌های پیش‌روی دانشجویان را در کدنویسی با نرم‌افزار «MATLAB و CH» مرتفع می‌کند. 

وی افزود:‌ کتاب «مقدمه‌ای بر الکترودینامیک» نوشته دیوید گریفیتی با ترجمه دکتر ابوتراب یغمایی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دکتر حمد بهتاج، یکی دیگر از تازه های نشر نیاز دانش است. «مقدمه‌ای بر الکترودینامیک» چهارمین ویراست کتاب الکترودینامیک گریفیتی در سال 2013 و مهمترین و معتبرترین مرجع برای دانشجویان فیزیک برق است. 

شیرازی در معرفی دیگر اثر تازه نیاز دانش عنوان کرد: ویراست سوم کتاب «هوش مصنوعی پیشرفته» نوشته راسل نوروگیسا با ترجمه دکتر حسین حاج رسولی‌ها در واقع ترجمه فصول 13 تا 27 کتاب «هوش مصنوعی (راهبردی نوین)» راسل نوروگیساست. این اثر یک مرجع درسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های مرتبط با کامپیوتر، الکترونیک، صنایع و روباتیک است.

این ناشر در پایان گفت: ویراست هشتم کتاب«مبانی احتمال» نوشته شلدون راسی با ترجمه پروفسور علی‌اکبر عالم‌زاده، پنجمین اثری است که به تازگی از سوی نیاز دانش به چاپ رسیده است.  


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری