پیشگیری و مدیریت دیابت؛ کتابی که بیانگر درد 15 درصد جامعه است

  پیشگیری و مدیریت دیابت؛ کتابی که بیانگر درد 15 درصد جامعه است

کتاب «پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2» به قلم حسین حیدری شریف آباد، به همت خود مولف، منتشر شد.

حسین حیدری‌ شریف‌آباد‌، مولف «فیزیولوژی عملکرد گیاهان زراعی» اثر شایسته تقدیر سی‌یکمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تالیف تازه‌ترین اثرش اظهار کرد: تالیف «پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2» اواخر سال گذشته به پایان رسید و به تازگی خودم آن‌را منتشر کرده‌ام. این اثر برای شرکت در جشنواره کتاب فصل نیز ارسال شده است.

وی درباره هدف تالیف این کتاب گفت: دغدغه وجود ابتلا 10 تا 15 درصد از جمعیت ایران به بیماری دیابت، هدف اصلی از تالیف این کتاب بود. چگونگی پیشگیری و مدیریت این بیماری، محتوای این اثر را تشکیل می‌دهد.

حیدری در معرفی مختصری از مباحث مختلف کتاب عنوان کرد: معرفی بیماری دیابت،‌ انواع پیشگیری با رژیم‌های غذایی‌ با ورزش،‌ انواع گیاهان دارویی و شیمیایی و در نهایت درمان با انسولین، در این اثر تشریح شده است. 

برگزیده کتاب سال، ادامه داد: 14 سال است که به دیابت مبتلا هستم و با روش درمانی که در کتاب ارایه شده توانستم بیماری‌ام‌ را کنترل کنم. تصمیم گرفتم این تجربه را در اختیار دیگر مبتلایان نیز قرار دهم.

حیدری در مقام مولف و ناشر این اثر، درباره طول مدت تالیف کتاب «پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2» اظهار کرد: تالیف کتاب نزدیک به 6 سال طول کشید و در نهایت در 334 صفحه با شمارگان 100 نسخه در قطع وزیری، به بهای 15 هزار تومان منتشر شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری