انتشار تنها 8 عنوان کتاب در 18 ماه اخیر از سوی «پارسه»

  انتشار تنها 8 عنوان کتاب در 18 ماه اخیر از سوی «پارسه»

مدیر انتشارات پارسه با اشاره به این‌که در یک سال و نیم گذشته فقط هشت عنوان کتاب در حوزه علوم رایانه به بازار نشر عرضه کرده‌است، در بیان دلیل کاهش تولید کتاب گفت: کتاب کالای خدمات پس از فروش است.

سعید هراتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به کاهش میزان تولید کتاب از سوی این مرکز نشر اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته، تنها به چاپ و انتشار هشت عنوان کتاب اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: در 10 سال گذشته نیز، 100 تا 150 کتاب در حوزه علوم رایانه از سوی پارسه به بازار نشر عرضه شده است. 

هراتیان در بیان دلیل کاهش تولید انتشارات پارسه گفت: مجموعه پارسه معتقد است که کتاب کالای خدمات پس از فروش است و به عبارتی دیگر کتاب به‌ویژه منابع علمی، ابزاری جانبی‌ برای توسعه علمی‌اند.

وی ادامه داد: سیاست پارسه یک سال گذشته بر فروش متمرکز نبوده است، بلکه با این استدلال که کتاب باید منجر به عملی شدن پژوهش‌های دانشگاهی شود، به کاهش تولید و افزایش کیفیت محتوایی رو آورده است.

این ناشر حوزه علوم رایانه اظهار کرد: کتاب خوب برای دیده شدن، در گام نخست نیازمند یک ویترین مناسب و در گام بعدی نیازمند حمایت‌های دولتی است. تبلیغات رسانه‌ای اعم از تصویری و مکتوب نیز از مهم‌ترین روش‌های معرفی کتاب خوب هستند.

مدیرمسوول انتشارات پارسه، پیش از این با اشاره به این‌که کتاب علمی در کشور ما صاحب ویترین نیست، گفته بود به همین دلیل است که کتاب‌های خوب دیده نمی‌شوند و مخاطب توانایی تشخیص کتاب خوب از بد را ندارد. گفت‌و‌گوی کامل خبرنگار (ایبنا) را با سعید هراتیان اینجـــــــــا بخوانید.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری