رونمایی از ترجمه 2 جلد «الحاوی» رازی در دومین نمایشگاه گیاهان دارویی

  رونمایی از ترجمه 2 جلد «الحاوی» رازی در دومین نمایشگاه گیاهان دارویی

محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، از رونمایی چند عنوان کتاب از مشاهیر علمی در حوزه طب سنتی و از جمله ترجمه جدید 2 جلد از کتاب «الحاوی» رازی در دومین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران خبر داد.

دکتر عصاره در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره رونمایی از کتاب‎های مشاهیر طب سنتی در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران اظهار کرد: دو جلد از کتاب زکریای رازی در این جشنواره رونمایی خواهد شد. البته از مجموعه کتاب «الحاوی» زکریای رازی که یک دانشنامه پزشکی ومهم‌ترین و پرحجم‌ترین اثر وی است، تاکنون 9 جلد ترجمه شده و ترجمه 2 جلد دیگر این کتاب در این دوره از نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی افزود: هفتم مهر ساعت 8 و 30 دقیقه در مصلای امام خمینی (ره) از این آثار رونمایی می شود.

عصاره در پایان تصریح کرد: در مدت برپایی این نمایشگاه از چند داروی گیاهی، چندین طعم‌دهنده ایرانی و همچنین کتاب‌های دیگری از بزرگان و مشاهیر علمی ایران‌زمین نیز رونمایی خواهد شد.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، از 7 تا 10 مهرماه 93، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری