دو رشته کارشناسی ارشد به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه شد

مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشدارسال شده در   03 مهر 139325 September 2014بازدید 236


به گزارش خبرنگار مهر، احمد عمادی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته است و شاهد افزایش تعداد رشته ها در این دانشگاه هستیم.

 رئیس خدمات آموزشی معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دو رشته کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی و هماتولوژی (خون شناسی) به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه شد.

وی از تحصیل 565 دانشجو در مقاطع مختلف طی سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: امسال در دو رشته جدید بیوشیمی بالینی و هماتولوژی (خون شناسی) 46 دانشجو پذیرفته می شوند.

رئیس اداره خدمات آموزشی معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: این دانشگاه در 9 رشته تحصیلی نیز در مقطع کارشناسی دانشجو دارد که 237 نفر در این رشته‌های مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته وی، رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر عبارتند از رشته‌های علوم تغذیه، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط  پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی و کتابداری در شاخه پزشکی.

ثبت‌نام 72 نفر دانشجو در مقطع دکترای عمومی

عمادی همچنین از ثبت‌نام 72 نفر دانشجو در مقطع دکترای عمومی در دو گرایش پزشکی و دندانپزشکی خبر داد و افزود: پنج نفر از این پذیرفته شدگان به شکل مازاد و با عنوان پردیس خودگردان اضافه شده‌اند.

وی در ادامه از پذیرفته شدن 10 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: سه دانشجو در رشته جراحی عمومی، سه دانشجو در رشته پزشکی اجتماعی و چهار دانشجو در رشته بیماری‌های داخلی پذیرفته شدند.

رئیس اداره خدمات آموزشی معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در رشته فوریت‌های پزشکی در مقطع کاردانی 30 دانشجو در بهمن‌ماه امسال پریرفته خواهند شد و مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به پذیرش 170 نفر در رشته‌های کارشناسی پیوسته از بهمن ماه امسال، تصریح کرد: این دانشجویان در رشته‌های مهندسی بهداشت محیط، بهداشت عمومی، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل و مامایی پذیرش می‌شوند.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور