آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره پژوهشگران برتر با مقدمه سیاستگذاری عمومی

  آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره پژوهشگران برتر با مقدمه سیاستگذاری عمومی

اعلام تاریخ 23 مهر‌ماه برای ارسال اثر به جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور و انتشار کتاب جدید سازمان جهاد دانشگاهی، دو خبر جدید در حوزه دانش و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور همزمان با هفته پژوهش در آذر ماه برگزار می‌شود.

این جشنواره مطابق آئین‌نامه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح ملی برگزار خواهد شد. این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور و ارتقای منزلت و جایگاه پژوهش و فناوری،‌ معرفی توانمندی‌های پژوهش و فناوری دانشگا‌ه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، ‌شناسایی و معرفی فناوری‌های برتر در زمینه‌‌های تخصصی به منظور آشنایی صنعت و دستگاه‌های اجرایی، ‌تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای هیات علمی و پژوهشگران و فناوران کشور و فراهم‌سازی زمینه‌‌ ارتباط با صنعت با حوزه پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

جشنواره تجلیل از پژوهشگران در بخش‌های پژوهش،‌ شامل پژوهشگران دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی،‌ پژوهشگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی،‌ نشریات انجمن‌ها و قطب علمی و بخش فناوری شامل پارک علم و فناوری،‌ مراکز رشد و واحد‌های فناوری است.

پژوهشگران تا پایان وقت اداری چهارشنبه (23 مهر‌ماه) فرصت دارند کاربرگ شرکت در جشنواره را تکمیل و به نشانی الکترونیکی uastpazhuhesh@yahoo.com ارسال نمایند.

«مقدمه سیاستگذاری عمومی» منتشر شد
کتاب «مقدمه سیاستگذاری عمومی» به قلم دکتر یحیی کمالی، استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان تالیف و در 6 فصل با هدف تقویت ادبیات علمی رشته نوپای سیاستگذاری عمومی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

سه فصل نخست یعنی «زمینه تاریخی و موضوع سیاستگذاری عمومی»، «مفهوم و مدل‌های سیاستگذاری» و «نقش ارزش‌ها و هنجارها در سیاستگذاری عمومی» تبیین و سه رویکرد این حوزه بررسی شده است.

مولف در فصل چهارم به سه مرحله مهم سیاستگذاری یعنی تنظیم دستورکار، تدوین سیاست و تصمیم‌گیری پرداخته است. فصل‌های پنجم و ششم نیز اجرا و ارزیابی سیاست‌های عمومی را بررسی کرده است.

مولف در مقدمه این اثر آورده است، سیاستگذاری عمومی به‌عنوان یک دانش بین رشته‌ای، مؤلفه‌هایی را از رشته‌های اقتصاد، علوم سیاسی، مدیریت و حقوق عمومی گرد هم می‌آورد تا برای مشکلات جامعه و دولت راه‌حل‌های عینی و کارآمد ارایه نماید.

آغاز آموزش سیاستگذاری عمومی در دانشگاه‌های معتبر دنیا به دهه 1970 بر می‌گردد. این رشته در ایران نیز از سال 1379 به‌عنوان گرایشی از رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد و در سال 1386 نیز مقطع دکترا این رشته بنیان ‌گذاشته شد.

نخسین چاپ کتاب «مقدمه سیاستگذاری عمومی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 200 صفحه، به‌ ‌بهای هفت‌هزار تومان به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری