برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی با سرمایه ناشران

  برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی با سرمایه ناشران

حسین داودآبادی، رئیس پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی، با اشاره به حضور قطعی 170 ناشر دانشگاهی در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی گفت: این دوره از نمایشگاه با سرمایه ناشران و بدون کمک دولتی برگزار می‌شود.

داودآبادی، رئیس پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: ثبت‌‌نام از ناشران متقاضی حضور در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی، 20 مهرماه به پایان رسید و در این مدت 170 ناشر برای شرکت در این دوره اعلام آمادگی کردند. 24 تا 29 آبان‌ماه، همزمان با هفته کتاب، پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در فضایی سه هزار متری، در ضلع جنوبی مصلای‌ بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. 

تاریخ انتشار آثار بالای 10 سال نباشد
وی درباره کتاب‌هایی که مجاز به ارایه در این دوره از نمایشگاه هستند افزود: آثاری که  تاریخ انتشارشان تا 10 سال گذشته باشد، مجاز به ارایه در نمایشگاه هستند، البته این آثار که تعدادشان از 25 عنوان تجاوز نمی‌کند، کتاب‌هایی هستند که هنوز به‌عنوان منبع درسی در دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، اما به ناشران توصیه شده که عمر کتاب‌هایشان از چهار سال تجاوز نکند.

داود‌آبادی با اشاره به اعلام تقاضای ناشران بعد از پایات مهلت ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه افزود: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام،همچنان تقاضاهای ناشران برای حضور در نمایشگاه به انجمن ارسال می‌شود که به دلیل محدودیت فضا، آمادگی برای پذیرش تعداد ناشران بیشتر را نداریم.

عضو انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، درباره تفاوت‌های پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تخصصی با دوره‌های پیشین گفت: مهم‌ترین تفاوت پنجمین دوره با دوره‌های پیشین، برگزاری نمایشگاه این دوره بدون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. به‌عبارتی دیگر، این نمایشگاه با سرمایه ناشران حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد:‌ شیوه فروش کتاب در پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تخصصی دانشگاهی، نخستین‌بار همانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود، یعنی تحویل پول در غرفه‌ها صورت خواهد گرفت، در حالی‌که در دروه‌های قبل، مبلغ تمامی فروش‌ها به یک صندوق مرکزی واریز می‌شد. با هماهنگی‌‌های صورت گرفته با بانک صادرات، 200 دستگاه کار‌ت‌خوان در اختیار ناشران قرار خواهد گرفت. 

داودآبادی درباره میزان استقبال ناشران حاضر در این نمایشگاه براساس حوزه تخصصی افزود: خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از سوی ناشران دانشگاهی برای حضور در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی بودیم. ناشران همه حوزه‌های تخصصی اعم از دولتی و خصوصی در نمایشگاه حضور دارند.

رئیس پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی، درباره نحوه برگزاری آیین افتتاحیه این دوره از نمایشگاه کتاب دانشگاهی گفت: امیدواریم دکتر سیدعباس صالحی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه حضور داشته باشند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری